Back Back Nieuws

Rotterdam hééft het

27 september 2010
Er is geen stad in Nederland te vinden waar de MICE industrie zo gezamenlijk optrekt als Rotterdam. Vrijwel alle MICE bedrijven in de havenstad (180 in totaal) zijn aangesloten bij Rotterdam Marketing, dat de afgelopen jaren steeds harder op de trommel slaat.

 

Eind vorige week organiseerde Rotterdam Marketing een inspiratiedag voor corporate planners uit de transport-logistieke en financieel-economische sector. De site inspectie voor de ongeveer 35 deelnemers begon in Capelle aan de IJssel, bij Business Centre Nederland, een zakelijke, multifunctionele locatie, specifiek ingericht voor opleidingen, trainingen, cursussen, workshops en vergaderingen. Nooit gehoord van BCN? Dat is niet zo vreemd. “We zijn in april gestart,” vertelt Commercieel Manager Janneke Kruithof. Het ruikt er inderdaad nog nieuw. BCN heeft overigens ook een vestiging in Utrecht en er zijn plannen voor vestigingen in Amsterdam, Zwolle en Eindhoven. Heel slim vertelt Janneke geen verkoopverhaal aan de toehoorders, maar stelt ze slechts één hamvraag: “Wat vinden jullie belangrijk aan een locatie?” Aan de hand van de antwoorden ‘bereikbaarheid’, ‘omvang’, ‘parkeergelegenheid’,’uitstraling’ kan ze met gemak de USP’s van BCN opsommen. Zelfs als iemand ‘lekkere koffie’ roept, heeft ze een goed antwoord. “De koffie wordt hier van verse bonen gemalen en is tijdens meetings de hele dag door onbeperkt verkrijgbaar.” Ik neem voor vertrek nog snel even een tweede kopje koffie, want hij is inderdaad verdraaid lekker.

Interactie

Met de bus bezoeken we deze dag liefst zeven locaties. Onderweg passeren we in het Botlekgebied de silo’s van de petrochemische industrie, en vertelt gids John van Oordt met een onvervalste Rotterdamse tongval de ene interessante wetenswaardigheid na de andere smakelijke anekdote over de geschiedenis en de architectuur van dit gebied. De tweede stop is bij Carlton Oasis Hotel Spijkenisse, dat is ingericht volgens de huiselijke uitstraling van een Engels pension, met bijvoorbeeld een echte Engelse pub. Na elke stop voegen de contactpersonen van de locaties zich bij het gezelschap, en zo ontstaat de hele dag door een effectieve interactie tussen de inkopers en de aanbieders van de MICE industrie. Aan het eind van de dag zijn we aangenaam verrast door de mogelijkheden van Buitenplaats Vlaardingen, hebben we met 80 kilometer per uur per opblaasbare RIB-boot gevaren naar het majestueuze schip De Rotterdam, hebben we genoten van het adembenemende uitzicht over Rotterdam vanuit de design zalen in het Beurs WTC Congress & Event Centre en zijn we ingewijd in de regels van de roulette in Holland Casino Rotterdam.

In het novembernummer van Events leest u meer over deze dag en wordt vooral de sleutel tot het succes van de Rotterdamse MICE industrie uitgelegd.

Foto: visualpd.nl  

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!