The Oval Office. Experience driven communicationThe Oval Office. Experience driven communication
Back Back Interview

The Oval Office. Experience driven communication

16 oktober 2020

Bij The Oval Office – al jaren een gerenommeerd bureau in live + communicatie - geloven ze dat experiences nog meer de kern van elke communicatiecampagne moeten worden. En daar willen ze het voortouw in nemen met een nieuwe visie op communicatie: 'Experience Driven Communication'. Of anders gezegd: merken moeten meer aan French kissing doen!

Mensen merken laten beleven

The Oval Office ontstond in 2012 in België uit het samengaan van een livebureau en een communicatiebureau. In 2012 was livecommunicatie een nieuw begrip in België, er was geen enkel bureau dat zich op deze manier profileerde.

Wouter Boits, CEO: ‘Sinds die tijd is de relatie die mensen hebben met merken veranderd. Mensen willen meer mensgerichte communicatie, communicatie die echt waarde toevoegt aan hun leven.’ Sinds 2017 bestaat The Oval Office als naam ook in Nederland (voorheen MOVE). Bart van Wanrooij, Managing Director The Oval Office voegt toe: ‘Een van de sleutels tot succes in dit nieuwe tijdperk is het heroverwegen van communicatie met termen als creatief, menselijk en vooral ervaringsgericht. Vandaag is de ervaring de boodschap. Wij willen mensen merken laten beleven via campagnes die de kracht van echte belevingen en creatieve communicatie combineren. Het was dus tijd om ons verhaal opnieuw te schrijven.’

Real-life experience is de drijvende factor achter elke beslissing

Donderdag 15 oktober 2020 lanceerde The Oval Office zichzelf opnieuw, geëvolueerd en meebewogen met de tijd als creatief communicatiebureau met experience driven communication. Wouter: ‘Dit is een term die we willen claimen, we richten ons op communicatie die voortgedreven wordt door echte ervaringen. Dát is waar mensen én merken veel aan hebben.’ Waarom vinden ze die ervaring bij The Oval zo belangrijk? Wouter: ‘85% van de beslissingen worden genomen op basis van een ervaring. Bevalt een merk, product of ervaring niet? Dan kun je nog zulke mooie filmpjes hebben, dan willen mensen niet met je verder. Live experience, dát is de drijvende factor achter elke beslissing. Denk maar aan je allereerste French kiss’, lacht Wouter. ‘Die herinnert iedereen zich nog!’ Bart: ‘Een goed geregisseerde experience komt op de juiste manier binnen of dat nou live, virtueel of hybride is.

Uitdaging

‘Daar waar opdrachtgevers vroeger binnenkwamen met de vraag om een evenement of stand voor ze ontwikkelen, komen ze tegenwoordig binnen met een uitdaging en de vraag ‘Kunnen jullie meedenken?’’, vertelt Bart. Wouter voegt toe: ‘De tijd dat we ons enkel aan de uitvoerende kant bevonden is voorbij. Als creatief communicatiebureau spelen we nu vanaf het allereerste begin een rol in campagnes met onze strategische en creatieve expertises.’

Voor uitzendorganisatie Randstad ontwikkelde The Oval Office de afgelopen maanden een mooie campagne om alle 38.000 internationale medewerkers betrokken te houden bij het merk. Hybride, met heel veel online experimenten maar ook live componenten. Wouter: ‘Coronaproof vind ik een rotwoord, dit was gewoon de beste oplossing.’ Bart: ‘We ontwikkelden onder andere een onlineshow met tal van bijzondere verhalen, we zijn bijvoorbeeld 40 jaar vooruit gereisd en hebben een bestuurslid laten terugblikken op 2020. Ook lieten we een groep medewerkers vanuit de hele wereld een vlog maken over hun dagelijks leven. Met verschillende soorten content, polls en moderators, alles in 12 talen, creëerden we mooie en relevante belevingen voor de werknemers gedurende 5 maanden.’ Wouter: ‘Zo’n succesvolle campagne toont aan dat er ook tijdens Corona kansen zijn. De essentie blijft hetzelfde: mensen willen worden meegenomen. Daarnaast speelt er nog iets anders. Iedereen wil door, bouwen aan zijn merk, schaven aan zijn communicatie, klanten blijven bereiken. Hoewel ik een live-man in hart en nieren ben, moeten we ook digitaal omarmen. Er is zo veel mogelijk!’

Live als hefboom

Ondanks dat grote live bijeenkomsten de komende maanden niet op de planning staan, betekent dat geen stilstand, The Oval Office ondersteunt tal van merken met bijzondere communicatiecampagnes. Merken kunnen zich ook alvast gaan voorbereiden op live ontmoetingen in de toekomst, als het wél weer kan. Wouter: ‘Ga dan niet in de wilde weg iets organiseren omdat het weer mag en kan, dat is zonde. Bereid een campagne voor en gebruik de mogelijkheid om weer live bijeen te komen als hefboom om die hele campagne kracht te geven!’

The Oval Office werkt met professionals in zowel Nederland als België. Het bureau werkt vanuit Antwerpen, Brussel en Amsterdam en telt 65 medewerkers. Eind 2019 zijn ze uitgeroepen tot Best World Event Agency op het BEA World Festival.

Het team van The Oval Office vertelt je graag meer, bekijk de video hier.

Door > Mahlee Plekker

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!