Back Back Nieuws

EventCase Rituals Hang Out door Likewise

24 september 2015

Overal en elke dag vinden er noemenswaardige events plaats, georganiseerd door de krachtige Nederlandse evenementenbranche. Tevreden opdrachtgevers die hun doelstelling bereikt hebben, gasten die met een blijvende herinnering naar huis gaan en bureaus die terug kunnen kijken op een succesvol geproduceerd evenement. Wij vinden het de moeite waard om die events – klein, groot, met een kenniselement of juist fun, spraakmakend, intiem of spectaculair – een plek te geven op Events.nl in de rubriek EventCase.

Deze keer gaan we dieper in op een case van Likewise: Rituals Hang Out. We spraken hier uitgebreid over met Pascale de Wijs, eigenaresse van Likewise.

Naam evenement » Rituals Hang Out
Soort evenement »
Merk activatie
Opdrachtgever »
Rituals
Evenementenbureau 
» Likewise BV
Contactpersoon evenementenbureau »
Pascale de Wijs
Datum evenement »
Juli 2015
Locatie »
Bloomingdale’s, Strand Bloemendaal
Doelgroep »
Nederlandse strandpubliek
Bereik live & online »
10.000 pax per dag

[afbeelding niet meer beschikbaar]
Wat was de briefing?
Ontwikkel een activatiemodule om de summerline van Rituals onder de aandacht te brengen. Het moest passen in de huidige communicatiestrategie en Rituals-filosofie. Daarnaast wil Rituals awareness creëren rondom persoonlijke bodycare.

[afbeelding niet meer beschikbaar]
Omschrijving van het concept
We ontwikkelden een pop-up concept onder de naam Rituals Hang Out. Een mobiele locatie die de merkbelofte en identiteit van Rituals versterkt. Een bijzondere en zelf ontworpen hangmatconstructie waarin het publiek kon relaxen en genieten van verschillende producten en diensten die Rituals gedurende de activatieperiode aanbood.

[afbeelding niet meer beschikbaar]
Hoe zag het evenement er uit en wat waren de hoogtepunten?

Een eyecatch-locatie op het strand van Bloemendaal dat met een laagdrempelig en uitnodigend karakter het strandpubliek motiveerde om te genieten van een maximale relax-moment.

Hoe is het evenement georganiseerd?
In circa drie maanden is van concept naar uitvoer gekomen waarin we de strategische keuzes hebben bepaald, het concept hebben ontworpen, de Rituals Hang Out hebben gedesigned en de activatie hebben geproduceerd. De Rituals Hang Out is in samenwerking geproduceerd met Fraai Decor en Tent Vision.

[afbeelding niet meer beschikbaar]
Vanwaar de keuze voor deze evenementenlocatie en hoe was de samenwerking?
Om de suncare productline onder de aandacht te brengen is het strand de meest uitgelezen kans om een zo’n groot mogelijke doelgroep te bereiken. De samenwerking met Bloomingdale’s was uitstekend; een bijzondere flexibele partner die meedenkt en de kennis omtrent een strandactiviteit goed in praktijk brengt.

Wat waren de valkuilen / learnings?
Een outdoor-activatie in Nederland vergt maximale flexibiliteit met het oog op het klimaat. De grilligheid van ons weerbeeld vraagt om soepele draaiboeken en flexibele partners en opdrachtgever.

[afbeelding niet meer beschikbaar]
Welke feedback hebben jullie ontvangen?
De Rituals Hang Out was voor Rituals een zeer succesvol event. Rituals was bijzonder blij met de activatie en de conversie richting het publiek. Ook online had de Hang Out een groot bereik en het droeg maximaal bij aan de identiteit van Rituals.

Is dit een terugkerend evenement?
Rituals heeft de intentie om de Rituals Hang Out ook op andere momenten en (inter)nationale locaties in te zetten als activatieprogramma.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!