De helden van Pearle in Studio’s AalsmeerDe helden van Pearle in Studio’s Aalsmeer
Back Back Eventcase

De helden van Pearle in Studio’s Aalsmeer

14 juni 2018

Overal en elke dag vinden er noemenswaardige events plaats, georganiseerd door de krachtige Nederlandse evenementenbranche. Tevreden opdrachtgevers die hun doelstelling bereikt hebben, gasten die met een blijvende herinnering naar huis gaan en bureaus en locaties die kunnen terugkijken op een succesvol geproduceerd evenement. Wij vinden het de moeite waard om die events – klein, groot, met een kenniselement of juist fun, spraakmakend, intiem of spectaculair – een plek te geven op Events.nl in de rubriek Eventcase.

  • Naam evenement > De helden van Pearle 
  • Soort evenement > Personeelsfeest, Kick-Off 2020 en Prijsuitreiking
  • Opdrachtgever >  HamiltonBright  voor Pearle Opticiens Nederland 
  • Evenementenbureau > HamiltonBright
  • Datum evenement > 3 februari 2018
  • Locatie > Studio’s Aalsmeer 
  • Doelgroep > Personeel Pearle Opticiens Nederland
  • Aantal gasten > 800

The American dream

Het doel was een feestelijke kick-off, gevolgd door een feestavond met (niet-maaltijd vervangende) hapjes, drankjes, entertainment en een prijsuitreiking. De opdrachtgever had een duidelijke visie op de sfeer en de thematiek van het evenement. Het overkoepelende thema was ‘Amerika’ in de breedste zin van het woord. Deze keuze was gebaseerd op het feit dat er die avond een prijs werd uitgereikt, waarbij de winnaar een trip naar de VS zou winnen. Het unieke moment dat iedereen bij elkaar was, wilde men aanwenden als een kick-off voor de aankomende periode. Vaste elementen binnen het programma behelsden dan ook het liefst een spectaculair plenair moment om de boodschap over te brengen.

Downtown Manhattan

Studio’s Aalsmeer leent zich bij uitstek voor evenementen, waarbij optimaal gebruik kan worden gemaakt van de diversiteit van de verschillende locaties. Eén van de topruimtes binnen ‘de Studio’s’ is The Big Apple. Zoals de naam al doet vermoeden, waan je je in deze ruimte direct in downtown Manhattan. ‘De ‘Statue of Liberty’ en levensgrote ‘Brooklyn Bridge zorgen direct voor de juiste sfeer.

Studio’s Aalsmeer heeft in samenwerking met HamiltonBright het programma samengesteld en een passend voorstel gedaan voor de inzet en de beleving in diverse ruimten. Het advies was om een festival insteek te kiezen, waarbij je in locaties verschillende sferen neerzet. Zo kan de bezoeker zelf een keuze maken of tussen de ruimtes wisselen. Dit resulteerde in partyband GrooveLine in The Big Apple, singer songwriter Fleur Raateland achter de vleugel in de Pianobar en Danny Froger met karaoke in de bruine kroeg Hoek van Holland.

Tot in de kleinste details

Het overall thema ‘Amerika’ werd tot in de kleinste details doorgevoerd; van de led-schermen die al vanaf de openbare weg zichtbaar zijn, tot ontvangst op de (Pearle) groene loper. De ontvangstdames waren gekleed in cheerleader kleding. Het ballet van dinnershow Brooklyn Nights van Wentink Forno & Partners  vormde in speciale stars and stripes pakken een welkomsthaag samen met het voltallige Pearle managementteam. Het ballet heeft over de hele avond maar liefst 5 kledingwissels gehad om het thema steeds te ondersteunen. Het thema werd ook doorgevoerd in de horeca. Voor de gelegenheid was de ‘Tapasbar’ omgetoverd tot een American Diner en er waren food uitgiftepunten voor o.a. (verrassende variaties van) burgers en hotdogs.

Hoog niveau

Er waren gedurende het evenement meerdere hoogtepunten. De combinatie van het theater en een afwisselende feestavond; dat wordt door bezoekers zeer positief beoordeeld. Ook de show in het theater zelf was van heel hoog niveau. Na de aftrap van de CEO werd de nieuwe commercial getoond op de LED-schermen. Eigen medewerkers gaven een sneak preview van de nieuwe bedrijfskleding door middel van een echte modeshow. Ook hierbij werden de LED-schermen functioneel en dynamisch ingezet in beeld en beweging. Het theater werd vervolgens afgesloten met een showspektakel. Dit was direct de opmaat voor het feest.

Wie waren erbij betrokken?

Er is heel positief samengewerkt met Wentink Forno & Partners en hun Brooklyn Night Dancers. Samen met Tribe  is de invulling van het entertainment en het showlicht tot stand gekomen. Studio’s Aalsmeer’s vaste AV-partner Heuvelman  was nauw betrokken bij de techniek in het theater. De LED styling en content werd aangeleverd door het marketingbureau van Pearle. De styling en aankleding op thema gebied was in handen van DCRT  en Jan Verhuur . Meinders Catering  heeft op een creatieve manier meegedacht en invulling gegeven aan de horeca. Het horeca personeel is via Skanna  aangetrokken.

Waarom werd gekozen voor Studio’s Aalsmeer?

De keuze voor deze locatie werd voornamelijk gebaseerd op de prachtige match met het thema ‘Amerika’. Dat was doorslaggevend in deze case. Vooral het festival idee sprak het publiek enorm aan. Het was een ontdekkingstocht door de locatie met de mogelijkheid zelf de sfeer en stijl te kiezen die bij je paste. Dit concept past heel goed bij een gemêleerd publiek met diverse stijlen, smaken en leeftijden. Daarnaast was gezorgd voor gimmicks en kleine extra items, zoals bijvoorbeeld een cartoonist die op de achterkant van een bierviltje een gekke cartoon van de gasten maakte.

Wat waren de valkuilen / learnings?

Normaliter levert AV-partner Heuvelman de creative content voor de LED schermen in het theater. Dit keer is gewerkt met het marketingbureau van de opdrachtgever. Hoewel het eindresultaat prachtig was, zorgde de complexiteit van de LED schermen voor een grote uitdaging. Om tijd en energie te besparen, is het advies om dit voortaan toch met de technisch partner van Studio’s Aalsmeer te doen.

De opdrachtgever heeft haar doelgroep perfect ingeschat qua catering. Het evenement startte tussen 18:00 en 19:30 uur en de opdrachtgever wenste niet-maaltijd vervangende hapjes. Door het verwachtingspatroon van de gasten van te voren goed te managen, al vanaf het uitnodigingsproces, is dit door de bezoeker goed ontvangen.

Door > Saskia Leeuwis

 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!