Vertrouwensband tussen AVEX en ABN AMRO basis onder technische en creatieve samenwerking Vertrouwensband tussen AVEX en ABN AMRO basis onder technische en creatieve samenwerking
Back Back Eventcase

Vertrouwensband tussen AVEX en ABN AMRO basis onder technische en creatieve samenwerking

07 November 2024

Al 52 jaar is ABN AMRO hoofdsponsor van het ABN AMRO Open, het internationale indoortennistoernooi en indoor rolstoeltennistoernooi in Rotterdam Ahoy. Als relatie-event biedt het toernooi, dat jaarlijks tal van wereldtoppers aan zich weet te binden, ongekende mogelijkheden. En die worden door de bank dan ook optimaal benut. ‘We ontvangen elke editie zo’n 4.000 klanten, die seminars en presentaties volgen. Daarna ontvangen we de klanten in de ABN AMRO Lounge en vervolgens kunnen ze de topwedstrijden bijwonen’, vertelt Laura Starmans, Eventmanager bij ABN AMRO. ‘Voor de audiovisuele en technische uitvoering is AVEX al ruim 20 jaar onze partner. Dat schept een band in tal van opzichten.’

De contactpersonen van de business units staan elk jaar bij wijze van spreken weer in de rij bij Laura met het verzoek te worden geprogrammeerd in het altijd omvangrijke schema van seminars en ontvangsten. Want ja, het ABN AMRO Open is populair bij hun klanten en relaties: de combinatie van het aangename met het nuttige is net zo uniek als populair. Alle reden dus ook om flink uit te pakken, maar wel met functionaliteit en kwaliteit als kaders.

Het moet kloppen

ABN AMRO doet zaken met AVEX voor alle side-events die rondom het toernooi worden georganiseerd. Elke dag stromen gasten in Rotterdam toe in een sfeer van absolute topsport en aangenaam netwerken. De nieuwe cyclus voor de afdeling evenementen en AVEX start luttele weken na de laatste editie van het tennistoernooi. ‘Uiteraard gaan we eerst samen zitten om te evalueren. Hoe zag het er uiteindelijk uit, hoe hebben de zakenrelaties het ervaren, waren de sprekers tevreden’, legt Laura de eerste fase in het proces uit. Een proces, dat daarna weer start bij de twee kale zaalruimten. Die zullen later moeten zijn omgetoverd tot een imposante en gastvrije ambiance, waarin branding van de bank via de huisstijlkleuren en -elementen zorgt voor herkenning en bevestiging. ‘Het moet gewoon mooi en aantrekkelijk zijn. En het moet kloppen, passen bij onze bank’, stelt Laura. ‘We hebben geen overall thema binnen de seminars die georganiseerd worden, de business units kiezen de onderwerpen voor de verschillende seminars en bijeenkomsten die zij ook inhoudelijk verzorgen.’

Techniek en creatie komen samen

‘AVEX ontzorgt ABN AMRO op het vlak van techniek en dat dus al meerdere decennia. ‘Geleidelijk is echter op ons ook een beroep gedaan om content te creëren’, aldus Ricardo Kaldenbach. ‘We leveren al perfect geluid, mooi verlichte podia en LED-schermen. In goed overleg met Laura zorgen we nu ook voor de audiovisuele vormgeving. Daarin komen techniek en creatie dus samen, een rol die we als AVEX trouwens steeds vaker voor onze klanten vervullen.’ Illustratief voor insteek is wat AVEX tijdens het ABN AMRO Open van 2024 in de grote symposiumzaal – een standaard black box van Ahoy – realiseerde. ‘We hebben een immersive podium gecreëerd met LED-banen rondom het podium. Aan het plafond hingen LED-stroken waarop allerlei content is gepresenteerd; denk aan wolkenluchten, maar ook structuren in de huisstijlkleuren.’

Perfecte afstemming tussen techniek en content

‘De puzzel die we samen met AVEX jaarlijks weer moeten leggen is die waarin wensen, mogelijkheden en budget samenkomen’, stelt Laura. ‘Dat verloopt steeds uitermate soepel, wat absoluut te maken heeft met de langlopende relatie. Dat geldt voor mijzelf, maar ook voor de bank. We weten wat we aan AVEX hebben, ze begrijpen ons. Van techniek heb ik geen verstand, dus daar vertrouw ik de mensen die op locatie aan de knoppen zitten in. En wat betreft ideeën: daarin sparren we met elkaar op een open manier. Ik weet dat er technisch heel veel kan, maar zij kennen ondertussen de bank en hebben gevoel voor wat kan en wat minder passend is. Dat is heel fijn werken. AVEX kan heel veel meer, dan waar wij gebruik van maken, daar ben ik van overtuigd. Net als dat ik zeker weet, dat ze voor ons en dus voor onze zakelijke relaties telkens opnieuw een wow-factor weten te bedenken.’ ‘Het is onze uitdaging events onderscheidend te maken door de perfecte afstemming te vinden tussen techniek en content en door impactvolle vormgeving van de boodschap’, besluit Kaldenbach.  

Een impressie van de samenwerking tijdens ABN AMRO Open 2024 is hier te bekijken

Tekst: Henny Beijer
Foto’s: Hannie Verhoeven

Goed artikel?

Schrijf je in net als 24.0147 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 24.0147 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!