
Van der Valk International heeft meerderheidsbelang in Dunkin' Nederland en België
Door de verwerving van Dunkin’ realiseert VDVI een belangrijk aspect van hun missie; een verdere totaalbeleving op gastronomisch gebied: van uitgebreid dineren in de restaurants, tot een goede on-the-go service nabij hun hotels die ook steeds meer als reizigershub gebruikt worden.
VDVI ziet de strategische overname daarnaast als aanvulling op hun huidige portefeuille van niet alleen hotels, maar ook andere foodconcepten zoals het in 2020 overgenomen Vapiano. De potentie tot groei van het populaire merk Dunkin' is enorm en past bij de uitbreidingsstrategie van de Van der Valk Hotels in de Benelux. Ook het feit dat Dunkin’ een jongere doelgroep kent, is voor Van der Valk aantrekkelijk, zij zijn de hotelgast van de toekomst.
Flinke uitbreiding
Op dit moment heeft Dunkin' 53 vestigingen in Nederland en 23 in België, allen in eigen beheer. Als meerderheidsaandeelhouder wil VDVI de aankomende 5 jaar uitbreiden met nog 60 vestigingen, zowel in, naast, nabij of buiten de eigen hotels. VDVI gaat de Nederlandse en Belgische uitbreidingsstrategie van Dunkin' versterken door zich te focussen op strategische pijlers zoals de Dunkin' Hot, Cold en Frozen Drinks, de home-made Premium Donuts, het uitgebreide custom-made assortiment en varianten zoals de gestoomde en vegan donuts, inspelend op de groeiende vraag naar plant-based producten.
Meer hotspots door het land
De komende jaren zal Dunkin’ een steeds vaker geziene hotspot worden voor de gast met een lekkere trek. Van pop-up container-outlets bij tankstations tot kiosken in de Van der Valk Hotels. Van to-go’ shops op strategische locaties tot grotere koffie- en donutwinkels met 60 tot 100 zitplaatsen. Een verbreding van de gastronomische dienstverlening die zich goed thuis zal voelen in het nest van Van der Valk.