Urban Events levert maatwerk op beurs in Milaan
01 June 2018Overal en elke dag vinden er noemenswaardige events plaats, georganiseerd door de krachtige Nederlandse evenementenbranche. Tevreden opdrachtgevers die hun doelstelling bereikt hebben, gasten die met een blijvende herinnering naar huis gaan en bureaus en locaties die kunnen terugkijken op een succesvol geproduceerd evenement. Wij vinden het de moeite waard om die events – klein, groot, met een kenniselement of juist fun, spraakmakend, intiem of spectaculair – een plek te geven op Events.nl in de rubriek Eventcase.
- Naam evenement: Mostra Convegno Expocomfort 2018
- Soort evenement: Beurs
- Opdrachtgever: Viessmann
- Datum evenement: 13 tot en met 16 maart 2018
- Locatie: Milaan
- Doelgroep: Bezoekers van de beurs
- Aantal gasten:162.000 beursbezoekers
Urban Events is gespecialiseerd in het verzorgen van games, simulators en Virtual Reality als entertainment op bedrijfsfeesten, evenementen en beursstands. Naast het verzorgen van de games en simulators vindt eigenaar Jelle op den Akker het leuk om een totaalconcept te bedenken voor zijn klanten. ‘Aankleding, thema en begeleiding en zelfs het aanpassen van de software is wat wij kunnen. Wij denken echt mee met onze klanten. Een mooi voorbeeld hiervan is hetgeen wij mochten doen voor het bedrijf Viessmann, een grote speler op het gebied van warmteinnovaties.
Enige tijd geleden werd Jelle op den Akker benaderd door de Belgische tak van het bedrijf Viessmann. Dit bedrijf was een sponsor geworden van de Formule-E, de elektrische variant van de Formule 1-races.Toen Viessmann voor een beurs op zoek was naar een Formule-E experience kwam het bedrijf al snel bij Urban Events terecht. Inmiddels heeft Urban Events al op meerdere beurzen de stand van Viessmann mogen versterken. Jelle op den Akker vertelt over de beurzen en de samenwerking.
Niet standaard
‘Het leuke van deze opdracht was dat het geen standaard opdracht was. Het bedrijf was de Formule-E gaan sponsoren en wilde een stand op de beurs, die echt iets toevoegde. Wij leverden uiteindelijk aangepaste racesimulators, met een virtual reality bril, waarmee gereden kon worden in de auto van het Jaguar race team dat Viessmann sponsort. Daarbij hingen we tv-schermen aan de beurswand, waarop mensen mee konden kijken met de deelnemers die reden in de geheel in Viessmann huisstijl gebrande Formule-E raceseats voor op de stand.
Enthousiast
‘Het was voor ons erg mooi om dit allemaal te bedenken en uit te voeren en het bedrijf was erg blij omdat het veel mensen naar hun stand trok en er door de beursbezoekers enthousiast op werd gereageerd.Wat ik ook nog eens heel mooi vond was dat er met dit project echt een link was met het bedrijf. Innovatie staat hoog in het vaandel bij Viessmann en dit was echt een vernieuwend concept. De beurs in Milaan duurde vier dagen en de bezoekers konden racen in drie raceopstellingen. Uiteraard waren er ook mensen van ons aanwezig voor de begeleiding en het bijhouden van de scores! Met alleen het neerzetten van een simulator ben je er niet. Een enthousiaste begeleider die mensen aanspreekt op de beurs is ook heel belangrijk!
Intensief
‘De beurs in Milaan duurde 4 dagen, maar met reisdagen en op- en afbouw ben je zo een week van huis, dus dat is best intensief. Daarnaast gaan er natuurlijk ook al weken van voorbereiding aan vooraf. Helemaal bij een nieuw concept wordt alles uitvoerig getest en gaat er reserveapparatuur mee. We willen niet voor verrassingen komen te staan, duizend kilometer van huis! Gelukkig hebben we een ervaren team dat geen uitdaging uit de weg gaat en met veel enthousiasme naar Milaan is afgereisd.’
Over het algemeen moet je als je met high-end apparatuur werkt altijd rekening houden met mogelijke storingen en problemen door bijvoorbeeld omgevingsomstandigheden. Het zal niet de eerste keer zijn dat zonlicht storing veroorzaakt aan een sensor of dat een pc op een beurs te warm wordt, daar moet je op voorbereid zijn en je moet er een oplossing voor paraat hebben.
Voor de beurs in Milaan hadden we slechts een paar weken voor de voorbereiding. Omdat Urban Events alle apparatuur zelf in huis heeft en snel kan schakelen, kunnen we dit soort opdrachten ook last minute goed uitvoeren en dat tegen een scherp tarief. Ook dát is de kracht van ons bedrijf.
Vervolg
Inmiddels heeft dit project al een vervolg gekregen. ‘Wij hebben inmiddels op drie beurzen gestaan voor Viessmann. Uit de feedback, die wij altijd na een project laten doen door de Feedback Company, blijkt dat onze opdrachtgevers ons gemiddeld een 9,4 geven! Meer dan 50 procent van onze klanten vult het feedbackformulier in. Dat is een hele mooie score. Ook Viessmann was zeer tevreden met het resultaat. Ik verwacht zeker dat de samenwerking met hen nog lang zal voortduren.’
Door > Kitty Dalhuizen
Goed artikel?
Schrijf je in net als 24.0147 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!