
Unieke zakelijke experience bij A’DAM VR Game Park: ‘Wij regelen alles voor je!’
Van sceptisch naar superenthousiast
‘Mensen denken vaak niet direct aan VR-games voor hun zakelijke event,’ vertelt Keje Ligthart. ‘Maar als ze het eenmaal proberen, zijn ze razend enthousiast over A’DAM VR Game Park. Juist de sceptische mensen gaan vaak het meest enthousiast de deur uit.’ Peter Hillebrands vult aan: ‘We zien regelmatig mensen binnenkomen die een beetje terughoudend zijn, maar na hun eerste spel zijn ze helemaal om. Onze uitdaging is om die nieuwsgierigheid te wekken en mensen over de drempel te krijgen. Gasten hebben vaak geen idee wat ze kunnen verwachten, maar verlaten het park in polonaise.’
Zelfontwikkelde VR-ride
Een van de andere unieke features van de A’DAM Toren is de zelfontwikkelde VR-ride door Amsterdam, een virtuele achtbaan die gasten meeneemt langs iconische plekken zoals het Centraal Station, de Dam en het Rijksmuseum. ‘Het is een enorme hit. Honderden mensen per dag doen het ritje op de 20ste verdieping. Deze attractie was eerst exclusief voor boven. Binnenkort bieden we deze attractie ook beneden aan,’ vertelt Peter trots. Tijdens het spelen van de populaire zombiegame komt het enthousiasme volledig los en ook het free roaming vinden mensen bijzonder. ‘In deze game kun je vrij rondlopen door een gebied van 6x6. Daarin beleef je in een half uurtje verschillende werelden die je samenwerkend met zijn vieren doorspeelt. Dat werkt heel leuk als groepsuitje.’, vertelt Peter.
Alles onder één dak bij A'DAM VR Game Park
Maar A’DAM VR Game Park biedt veel meer dan VR-games. Keje: ‘Wij kunnen een compleet (zakelijk) evenement organiseren. Van een meeting en brainstormsessie tot teambuildingactiviteiten en een afsluitend diner of borrel. Groepen starten bijvoorbeeld vaak met een wat serieuzere plenaire bijeenkomst, daarna is er tijd voor teambuilding of ontspanning tijdens het spelen van de spellen.’ Peter vult aan: ‘Bedrijven kunnen het hele park afhuren, waardoor we grote groepen mensen kunnen hosten. Gecombineerd met de A’DAM Toren of de directe omgeving, zijn er allerlei opties die voor bedrijven interessant zijn.’
Persoonlijke benadering als USP
Wat A’DAM VR Game Park echt onderscheidt, is de persoonlijke benadering. Peter: ‘Het team is onze grootste troef. Veel medewerkers werken hier al sinds hun 17e en dragen bij aan de fijne sfeer die bezoekers ervaren. We krijgen vaak complimenten over ons personeel. Ze zorgen voor een warme ontvangst, leggen alles duidelijk uit en maken van het bezoek een complete beleving.’
Een blik op de toekomst
Keje: ‘We hebben de afgelopen 4 maanden gemerkt dat we ons qua marketing meer zijn gaan focussen op groepen. Mond op mond reclame loont, we krijgen aanvragen en komen steeds meer in the picture. We hebben een goed jaar gehad!’ Maar de ambities van A’DAM VR Game Park reiken verder: naast het uitbreiden van het huidige aanbod, zoals een nieuwe hoogtespel-experience met een zipline en instortende brug, werken Peter en Keje aan hun ultieme doel: het ontwikkelen van eigen spellen. ‘We willen baanbrekend zijn, net zoals we dat vroeger met ID&T waren,’ zegt Peter – die die zich na zijn carrière bij ID&T en Sensation op zijn passie voor VR-games richtte en de wereld overvloog om de tofste VR-games te verzamelen. ‘We hebben een sterke basis, terwijl het voelt alsof we pas net begonnen zijn.’
Onvergetelijke ervaring
Peter: ‘Bij ons kun je alles combineren: een presentatie, een borrel en natuurlijk VR-games. Het is ideaal voor teambuilding en biedt een onvergetelijke ervaring die collega’s nog lang zullen herinneren. En: wij regelen alles, zodat onze bezoekers alleen maar hoeven te genieten!’
Foto’s: Dennis Bouwman