Back Back Nieuws

Trending bij BOE: Digitalisering van de evenementenbranche

10 oktober 2016

BEST OF EVENTS INTERNATIONAL (BOE), de
internationale vakbeurs voor belevenismarketing, zal in 2017 (18 en 19 januari) opnieuw een platform
van hoog niveau voor kennisoverdracht zijn. Net zoals in het verleden zijn er informatieve
forums in alle hallen van de Messe Westfalenhallen Dortmund.

Digitalisering is volgend jaar het hoofdthema van de vakbeurs omdat er door social
media, mobiele communicatie en virtuele werkelijkheden allerlei nieuwe
mogelijkheden voor organisatoren van evenementen ontstaan. 

'Met de komst
van Mobiel Internet is er niet langer sprake van een scheidslijn tussen online
en offline, verschillende kanalen of locaties – mensen die een evenement bijwonen,
kunnen tegelijkertijd met de hele wereld zijn verbonden,' zegt Prof. Dr.
Klemens Skibicki. Hij is hoogleraar Economie, Marketing en Marketingonderzoek aan
de Cologne Business School en adviseert commerciële klanten en overheidsorganen
over het onderwerp digitalisering. Op de BOE 2017 zal hij lezingen houden in het
DIGITALE FORUM. Skibicki adviseert bedrijven en organisatoren om te luisteren naar en
leren over de dialoog in sociale netwerken. Waar wordt online over gesproken? Wie
vormt de meningen? “Influencers” kunnen bijvoorbeeld ook meer aandacht geven
aan evenementen, en zo hun impact vergroten. Dit is slechts
een aantal voorbeelden van het belang van digitalisering voor de
evenementenbranche. Niet voor niets ligt hier de focus op de volgende BOE.

Hier volgt een
overzicht van alle forum onderwerpen van BOE 2017:

DIGITALE FORUM
Evenementenbranche
en digitalisering in Hal 7

Hoewel tot op
heden slechts een paar protagonisten social media zoals Snapchat gebruiken voor
eventmarketing of augmented/virtual reality voor het uitvoeren van evenementen –
zal digitalisering een diepgaande verandering teweegbrengen in de sector. Bedrijven
die hier niet op inspelen, zullen zich niet kunnen handhaven. Het DIGITALE FORUM
op de BOE bereikt een grote doelgroep met een belangrijk en actueel onderwerp. Het
wordt opgezet in samenwerking met de IST-Hochschule voor Management, het
vakblad voor evenementen en Vok Dams. Het forum heeft 50 zitplaatsen en 100 staanplaatsen plus een
expositieruimte waar geïnteresseerde bezoekers zich door de BOE-aanbieders
kunnen laten informeren
Data 18 januari, 11:00 – 17:00, Social Media (waaronder
Facebook Live, Big data en eventmarketing, mobile apps, digitale storytelling);

19 januari, 10:00 – 16:00: Digital Reality (waaronder virtual reality, 360-graden
camera’s, drones, holografie).

MICE FORUM
Deze keer alles
onder één dak in Hal 5

Voor de eerste
keer zijn alle expositieruimtes over het onderwerp MICE, samen met het MICE
forum, onder één dak ondergebracht. In
lezingen en discussies belichten branche insiders, journalisten en andere vertegenwoordigers
van de sector de laatste ontwikkelingen, zoals bijvoorbeeld duurzaamheid.

TECHNOLOGIE
& VEILIGHEID FORUM

De
nieuwste updates over evenementtechnologie in Hal 4

Het
technologieforum gaat over technische vakexpertise: Forumdeskundigen delen hun expertise over de huidige ontwikkelingen en
toepassingen voor podium, licht en geluid- en videotechnologie. De onderwerpen variëren van 3D
mapping tot de basisprincipes van de event technologie en duurzaamheid. Het Technology Forum wordt ondersteund
door Association for Media and Event Technology VPLT.

ACTS ON STAGE
Het doek
omhoog in Hal 8

Bij “Acts on
Stage” kunnen bezoekers van de BOE elke beursdag vier shows beleven met
potentiële podiumkunstenaars voor hun volgende evenement. Presentatoren,
artiesten, musici, buiksprekers, vuurkunstenaars, illusionisten en vele anderen
- "Acts on Stage " biedt leuke shows met artiesten van topklasse. Deskundigen geven nuttige tips met betrekking tot het artiestenpodium
in hal 8: Wanneer moeten de sociale verzekeringen van de artiest in de budgettering
en de plannen worden meegenomen? Welke podium act past bij welk evenement en
hoe dienen risico’s van tevoren worden ingeschat? De Memo-media-Uitgeverij coördineert
en organiseert het programma in Hal 8. “Acts on Stage” bereidt bezoekers voor op de artistieke
facetten die volgend jaar gepland zijn en zal een nieuw facet aan de BOE-ervaring
toevoegen.

CARRIÈRE HUB
De kracht
van digitalisering in Hal 7

“Merken,
business en carrières – de sterke invloed van digitalisering” is het thema van CARRIÈRE
HUB 2017. De Studieninstitut für Kommunikation, strategisch onderwijspartner
van de BOE en wetenschaps- en businessexperts beschouwen een toekomst van het “Internet
der dingen”.

Onderwerp focus 1: Kennis gaat digitaal: universiteiten in de
Verenigde Staten bieden al exclusieve online onderwijsprogramma’s. Hoe zullen
wij studeren in de toekomst?
Onderwerp focus 2: Love it or not – Sharing Economy.
Niet alleen Uber en Airbnb zijn het gesprek van de dag. Ook een aantal nieuwe
bedrijfsmodellen in de evenementenbranche zijn bewezen succesvol gebleken. Een
geval van oververhitting of marktconsolidatie?
Onderwerp focus 3: Stress out:
de 2020 Digitale Onderwijsagenda van het Studieninstitut für Kommunikation maakt
duidelijk waar bedrijven hun werknemers op moeten voorbereiden en hoe. Omdat digitale
vaardigheden in de toekomst de sleutel zullen zijn en de beslissende factor of een
pitch wel of niet scoort, een concept wordt verkocht en/of een website of social
media activiteit de concurrentie overtroeft.
Carrièredag: in deze bijeenkomsten
leren junior medewerkers hoe zij succesvol een carrière in live communicatie op
kunnen pakken. Ervaren experts delen hun praktische kennis en geven on-the-job
tips; intermediaire bureaus. 

Oproep aan experts
Voor alle
fora doet de BOE een oproep aan de branchedeskundigen en standhouders om zich
als spreker op te geven. Voorwaarden voor deelname, de inschrijfformulieren en de
deadlines zijn te vinden op de website.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!