renaissance hotel amsterdam
18 augustus 2025

Renaissance Amsterdam Schiphol Airport Hotel bundelt krachten met Chefs in het Bos

Rubrieken

Het Renaissance Amsterdam Schiphol Airport Hotel heeft voor het eerst samengewerkt met het culinaire evenement Chefs in het Bos in het Amsterdamse Bos. Het hotel koppelde zijn naam aan het driedaagse foodfestival en nodigde klanten uit om samen te genieten van gerechten van tien Michelin-sterrenchefs. Dit om de beleving van het hotelmerk te verbinden met een lokale culinaire ervaring.

Het jaarlijks terugkerende Amsterdams evenement vond plaats van 8 tot en met 10 augustus, op slechts enkele minuten fietsen van het hotel. In het bos werkten tien topchefs in open keukens. ‘Het was voor ons de perfecte kans om onze krachten te bundelen’, vertelt Thomas Plug, Sales Manager bij het Renaissance Amsterdam Schiphol Airport Hotel. ‘Het evenement liet ons zien hoe sterk een beleving werkt wanneer topkwaliteit, sfeer en locatie perfect samenkomen. Dit bracht ons op ideeën om zelf meer samenwerkingen aan te gaan met andere lokale evenementen die passen bij onze merkbeleving en doelgroep.' 

Ontspannen en persoonlijke connectie 

Door de samenwerking was het voor klanten van het hotel mogelijk om, samen met hun partner of vrienden, te kunnen genieten van het culinaire festijn. Dit maakte het voor de medewerkers van het Renaissance Amsterdam Schiphol Airport Hotel mogelijk om hun klanten buiten de klassieke formele hotelomgeving te ontmoeten. 'Zo'n ontmoetingsplaats zorgt voor een meer ontspannen en persoonlijke connectie, waardoor we de relatie hopen te versterken.'

Meer samenwerkingen 

De samenwerking met Chefs in het Bos is volgens het hotel een eerste stap in een bredere strategie om actiever samen te werken met regionale en lokale evenementen. ‘Hoewel we zelf niet hebben gekookt, heeft de creativiteit van de chefs ons enorm geïnspireerd’, zegt Plug. ‘We willen dit graag jaarlijks herhalen en kijken naar mogelijkheden om ons programma uit te breiden met meer unieke culinaire en culturele samenwerkingen. Deze samenwerking was echt meer dan alleen maar lekker eten. Het was een complete beleving die mensen dichter bij elkaar brengt. Dit maakt het voor ons team en voor onze klanten extra waardevol.'