Populair whisky- en spiritsfestival nu ook gericht op zakelijke marktPopulair whisky- en spiritsfestival nu ook gericht op zakelijke markt
Back Back Nieuws

Populair whisky- en spiritsfestival nu ook gericht op zakelijke markt

30 juli 2019

Het populaire whisky- en spiritsfestival, The Spirit of Maastricht, gaat een nauwe samenwerking aan met horecavakbeurs BBB Maastricht welke jaarlijks in oktober in MECC Maastricht plaatsvindt. De samenwerking, een joint venture, heeft inmiddels geleid tot een eerste resultaat. Naast consumenten richt het festival, dat dit jaar zal plaatsvinden op zondag 27 en maandag 28 oktober in Complex Maastricht, zich dit jaar voor het eerst ook op de zakelijke markt.

Tijdens de eerste dag zijn consumenten van harte welkom, de tweede dag staat in het teken van de (horeca) professionals. Tijdens 'The Spirit of Maastricht' worden honderden bijzondere whisky's en andere exclusieve spirits gepresenteerd door grote distilleerders en distributeurs van premium spirits (waaronder Maxxium, Bacardi Martini, De Monnik Dranken, Disaronno International en Nolet Family Distillery). Vanuit Schotland zal The Glenturret Distillery aanwezig zijn. De organisatie verwacht zo'n 1.000 bezoekers, vorig jaar waren dat er ruim 600.

Wereldwijd een sterke groeimarkt

Wereldwijd is het een markt die sterk groeit, onder meer onder invloed van Azië, waar rijke verzamelaars veel geld overhebben voor de mooiste single malts en andere exclusieve spiritualiën. Dit leidt tot diversificatie, maar ook tot schaarste. Voor de The Spirit of Maastricht is de joint venture een uitgelezen kans om de komende jaren een verdere groei te laten zien en het evenement nog verder uit te bouwen. Festival directeur Richard R. van Nieuwenhoven Helbach: 'Met een aparte dag voor de zakelijke markt komen we een belangrijke wens van onze standhouders tegemoet. Dit evenement heeft vier jaar achtereen een groei van het aantal bezoekers laten zien. Nu is er de behoefte om een sprong te maken naar een groter evenement, zowel zakelijk als organisatorisch.'

De joint venture past in het streven om BBB Maastricht (de grootste horecavakbeurs van de Euregio die dit jaar voor de 65ste keer zal plaatsvinden van 7 t/m 9 oktober in MECC Maastricht) ook buiten de traditionele beursdagen verder op de kaart te zetten. Beursmanager Erik Stroink: 'We willen ons portfolio verbreden en het hele jaar door zichtbaar zijn. Door deze samenwerking aan te gaan, positioneren we ons nog nadrukkelijker in een markt die jaar op jaar sterk groeit. We zijn dan ook trots dat wij vrijwel alle grote distilleerders en distributeurs van premium spirits mogen presenteren op het festival.'

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!