
Personaliseerjedonut.nl richt zich nu volledig op de zakelijke markt en evenementenbranche
‘We merken dat juist bedrijven en eventbureaus ons actief benaderen’, vertelt Charlotte van der Linden, oprichter van Personaliseerjedonut.nl. ‘Ze zoeken naar iets unieks waarmee ze hun merk kunnen laten zien én beleven. Donuts blijken verrassend doeltreffend in het trekken van de aandacht.’
Een donut die bezoekers laat stoppen én een gesprek start
Op beurzen en evenementen is het een uitdaging om de aandacht van voorbijlopende bezoekers te krijgen. ‘Iedereen kent het wel: bezoekers lopen langs, kijken vluchtig en zijn dan alweer weg. Met een donut in huisstijl gebeurt er iets bijzonders: mensen stoppen, glimlachen, vragen om een donut en je hebt direct een aanknopingspunt voor een gesprek’, legt Charlotte uit. Het effect is tweeledig: de visuele aantrekkingskracht van de donut zorgt voor een stopmoment en die eerste hap leidt vaak tot persoonlijk contact. Ideaal voor sales, merkactivaties en het verzamelen van leads.
Branding tot in detail
Personaliseerjedonut.nl levert donuts die volledig passen bij de merkidentiteit van een bedrijf. Het logo wordt geprint met eetbare inkt op icing sheets en de kleuren van het glazuur en de toppings sluiten aan op de huisstijlkleuren. De combinatie van herkenbaarheid en beleving werkt: ‘We leveren ook mini donuts, die perfect zijn als ontvangsttraktatie of op een beursstand’, aldus Charlotte
Van traktatie naar tool voor zichtbaarheid
Naast het fysieke moment op locatie, zorgt de opvallende uitstraling van de donuts vaak voor extra online bereik. Mensen maken er spontaan foto’s van en delen deze op social media, vaak met een tag van het merk of het event. ‘Het delen van foto’s op social media maakt de donuts ook interessant voor merken die inzetten op organische zichtbaarheid’, zegt Charlotte.
Nieuwe zakelijke koers en samenwerking met bureaus
Met de keuze voor een 100% zakelijke focus wil Personaliseerjedonut.nl nauwer samenwerken met eventbureaus, marketingteams en HR-afdelingen. Denk aan maatwerk, korte doorlooptijden, levering op locatie én advies over creatief gebruik op events. ‘Een donut kan promotie zijn van je merk maar ook het begin van een goed gesprek’, sluit Charlotte af.