Obsession: nieuwe kansen voor bekende gezichtenObsession: nieuwe kansen voor bekende gezichten
Back Back Visie

Obsession: nieuwe kansen voor bekende gezichten

06 juli 2022

Partners for live. Het is niet een loze kreet die Obsession in chocoladeletters op de website geplakt heeft omdat ‘ie zo lekker klinkt voor de buitenwereld. Het tegendeel. De filosofie en de ambitie die eraan vast zit komt terug in alles wat ze doen. Intern en extern. En na de grote groei van de afgelopen jaren maakt het team nieuwe stappen om deze visie onophoudelijk waar te maken. Met vijf nieuwe functies voor bekende gezichten binnen het team.

Pandemie of niet, de afgelopen jaren is Obsession keihard gegroeid. In mensen, in projecten en in diensten. En daarin staan ze niet alleen. ‘Waar een evenementenbureau 10 jaar geleden vooral organiseerde, werden wij naast regelaar ook een creatief en strategisch partner. Die ontwikkeling bracht een diverse club mensen met diverse expertises naar onze branche. En het maakte van Obsession een bedrijf met 21 collega’s over 3 afdelingen.’

  • Hans Klaver - Foto: Nico Alsemgeest
    Hans Klaver - Foto: Nico Alsemgeest
  • Marijke de Wit
    Marijke de Wit
  • Jaimy van der Meer
    Jaimy van der Meer
  • Amber Fleury - Foto: Nico Alsemgeest
    Amber Fleury - Foto: Nico Alsemgeest

Nieuwe kansen

‘Obsession heeft zich ontwikkeld. Op ieder front. De klassieke structuur van een evenementenbureau waarbij je één of twee eigenaren hebt die alles aansturen en controleren is dan niet meer duurzaam. Dat moet je niet willen ook’, legt Jan uit. ‘Het is op een gegeven moment niet meer logisch dat ik de junior projectmanagers begeleid. Er zijn anderen die dat beter kunnen. Die toegankelijker zijn en die veel beter weten wat er in dat team speelt.’ Jan is een van de vijf partners voor live die een nieuwe titel op het visitekaartje krijgt, als nieuwe managing director. Met Hans Klaver als account director en Marijke de Wit als creative director maakt hij het managementteam compleet. De andere rollen gaan naar Jaimy van der Meer als operations lead en Amber Fleury als team lead. ‘Zij zijn nu respectievelijk 4 en 5 jaar bij ons en verdienen deze stap echt.  Zij belichamen onze filosofie.’ Om te blijven snappen wat de behoefte uit de markt is – en omdat events maken simpelweg te leuk is – blijft iedereen ook werkzaam op projecten. ‘We willen en moeten niet alleen leidinggevenden zijn. Je moet begrijpen wat er speelt. En iedereen wil veel te graag mooie dingen blijven maken.’

Een structuur met perspectief

Jan beschrijft de ‘Partners for Live’-visie als samen duurzaam groeien door overal het meeste uit te halen. ‘Als je een team vraagt dat voor ieder project te doen, dan is dat wederkerig. Dan gaan wij er alles aan doen om hen te bieden wat ze daarvoor nodig hebben. Om iedereen de kansen te geven die ze verdienen.’ Want de ambities zijn, des Obsessions, groot. ‘Tussen al die fantastische bureaus die er zijn, willen we gewoon de beste zijn. Simpel. Maar je kan wel zoveel willen, zonder de juiste mensen lukt dat niet. We hebben langzaam gebouwd naar dit moment. Nu zagen we het team met de potentie om deze stap te zetten.’

Toch gaat de nieuwe structuur voor Jan veel verder dan enkel grote dromen. ‘Ik vind het zo mooi dat we mensen die kans kunnen geven.En dat geldt eigenlijk voor ons hele team. En voor mij persoonlijk is de stap van Marijke, waarmee ik al 16 jaar samenwerk, heel bijzonder. Ik ken haar net zo lang als mijn vrouw! We kwamen hier samen binnen, 23 jaar oud, en nu is zij creatief directeur. Als wij dat kunnen faciliteren en dan met het hele team doen wat we kunnen… tja, dan zijn we eigenlijk al de beste.’

Lees het volledige artikel en de verhalen van de andere vier partners for live hier verder.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!