Back Back Nieuws

Noordwijk Marketing volledig over naar digitale informatievoorziening

01 september 2016
Noordwijk Marketing is volledig overgegaan naar digitale
informatievoorziening. Daarmee zijn zij de eerste
citymarketingorganisatie in Nederland waar toeristische informatie
alleen nog verkrijgbaar is via de digitale weg.
 
Sluiting Visitor Center
Afgelopen vrijdag sloot het Visitor Center haar deuren.'We merkten de
laatste jaren dat het bezoekersaantal aan het Visitor Center afnam.
Daarnaast werd de gevraagde informatie gerichter; vragen gingen vooral
over kamerbeschikbaarheid, evenementen en fiets- en wandelroutes. Deze
informatie kunnen wij nu volledig aanbieden via de nieuwe
website,' vertelt Stephen van Es, directeur Noordwijk Marketing.
 
Nieuwe website
De nieuwe website, die deze week is gelanceerd, moet de rol van het
Vistor Center gaan overnemen. De website is responsive, wat inhoudt dat
de website zich aanpast aan het scherm van de bezoeker. Daarnaast is de
website uitgerust met allerlei nieuwe features. Zo kunnen bezoekers een
eigen account aanmaken en daarin hun favorieten items verzamelen. Ook
kunnen ze straks zelf hun wandel- en fietsroutes samenstellen die
vervolgens op een interactieve kaart worden getoond. Verder kunnen alle
pagina’s via Social Media worden gedeeld. 
 
Digitale zuilen
Een afgeleide versie van de website gaat draaien op 12 digitale zuilen
die deze week op verschillende locaties in Noordwijk worden
geplaatst.  Deze locaties beschikken over een baliefunctie waardoor
bezoekers met eventuele vragen nog terecht kunnen bij de
baliemedewerkers. De nieuwe website is beter afgestemd op de wensen van
de bezoeker. Door de GPS-functie houdt de website rekening met diverse
factoren, zoals het tijdstip van bezoek, locatie, weersomstandigheden en
land van herkomst. 'Op deze manier kunnen wij sneller en gerichter
de juiste informatie aanbieden,' aldus Stephen van Es. 

Mobiel Visitor Center

Helemaal het persoonlijk contact met de bezoeker verliezen wil de
organisatie ook niet. 'We zijn bezig met de realisatie van een mobiel
Visitor Center die we willen inzetten tijdens drukke (zomer)dagen en
publieksevenementen in Noordwijk. Daarnaast wordt het mobiel Vistor
Center ingezet tijdens marketingacties en op beurzen. Naar de bezoeker
toe in plaats van de bezoeker naar jou toe te laten komen,'
aldus Stephen van Es.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!