Claus Events
18 juni 2025

Nieuw management Claus Events

Rubrieken

Nieuw talent staat op en neemt de leiding bij Claus Bowling, Claus Events en BARRACA Rodizio Grill & Bar. Het familiebedrijf dat al méér dan 55 jaar bestaat heeft een nieuw management in de vorm van Warner Claus, zoon van Rick Claus, en Simone Lijdens, talent dat is doorgegroeid vanuit het bedrijf zelf.

Groei en ontwikkeling binnen Claus

Simone is sinds 2015 werkzaam bij Claus, waar zij begon als stagiair in de functie van Junior Event Manager. Door haar gedrevenheid en ervaring groeide ze door naar Event Manager, nu heeft ze de stap gemaakt naar General Manager. Simone: ‘Mijn doel is om harmonie te vinden in hard te werken, maar altijd ruimte te houden voor plezier en onze gasten topkwaliteit te bieden. Daarnaast wil ik medewerkers alle mogelijkheden geven om ook door te groeien.’

Guest experience is sleutel tot succes

Warner Claus brengt een andere achtergrond mee. Met een Bachelor of Business Administration en jarenlange ervaring in de Amsterdamse evenementenwereld heeft hij meerdere succesvolle concepten ontwikkeld voor festivals en clubavonden. Ook is hij bekend als MC. Nu is hij, samen met Simone, eindverantwoordelijke van Claus. ‘Ik wil ervoor zorgen dat we ons product bij Claus van A tot Z perfect neerzetten en de verwachtingen van onze gasten elke keer opnieuw overtreffen’, aldus Warner. ‘De guest experience is de sleutel tot succes en de focus ligt daarmee op kwaliteit, service en gastvrijheid.’

Gezamenlijke visie voor Claus

Claus in Hoofddorp telt ruim 100 medewerkers en huisvest Claus Bowling, het grootste bowlingcentrum in de regio, het succesvolle restaurant BARRACA Rodizio Grill & Bar, en Claus Events, wat veel meer is dan een evenementenlocatie. In Claus zijn ook Casino Admiral en meerdere escape rooms van Escape World Hoofddorp gevestigd. 

Totale beleving

Met het nieuwe management komt ook een frisse manier van denken. ‘Uiteraard zijn marges belangrijk, maar wij willen meer. Het is niet oké om de horeca-omgeving te industrialiseren, wij willen de beleving persoonlijk en ambachtelijk houden. Deze transitie maakt onze baan heel interessant. Verder moeten onze producten vers zijn, kwalitatief uitstekend en met liefde bereid worden, ongeacht de prijsklasse. Het draait om de totale beleving: hoe zorgen we ervoor dat iedere gast een onvergetelijke ervaring heeft? Dat is waar wij ons dagelijks op richten.’