
Verlichte peesframes in de verhuur
Een volgende innovatie op de eventvloer, dat maakt natuurlijk nieuwsgierig. De Van Nelle Fabriek had onlangs de primeur. ‘Het gaat om aluminium frames op bannerformaat, waarin we aan de voor- en achterkant lichtdoorlatend doek met opdruk bevestigen. In het frame is een accu verwerkt, die zorgt voor zo’n 12 uur stroom voor de ingebouwde verlichting’ vertelt Ronald van LENN.
Groot voordeel van het concept is de flexibiliteit; de constructie kan overal in het interieur worden ingezet. In de Van Nelle Fabriek deden ze, op een verhoging, dienst als opvallende afscheiding van verschillende zitjes. ‘Maar de mogelijkheden zijn legio', stelt Van Voorthuizen. ‘Denk aan de presentatie van programmaoverzichten en aan routekaarten. Door de verlichting vallen ze direct op. En vanzelfsprekend zijn de ontwerpen geheel vrij aan de gebruiker, waaronder branding.’ De frames worden verhuurd.
Van vlaggen tot banners, van boarding tot zeildoek
LENN heeft op het gebied van signing een naam hoog te houden. De Delftse onderneming is al ruim 17 jaar actief, oorspronkelijk vooral in de sportwereld, maar inmiddels internationaal vermaard om zijn specialisme. ‘We zijn in Nederland vaste leverancier aan grote evenementen als het KLM Dutch Open, de Heineken Dutch Grand Prix in Zandvoort, de NN Marathon Rotterdam en de Wereld Havendagen. En over de grens bijvoorbeeld het jaarlijks terugkerende: Tomorrowland in het Belgische Boom en de concertreeks van Adele in München.’ Maar ook eenmalige topevenementen weten LENN te vinden: ‘We kleedden dit jaar het succesvolle EK Indoor Atletiek in Apeldoorn aan en waren partner van het ISU WK Shorttrack in Tilburg.’ Het zijn de grote en aansprekende projecten waar LENN vanzelfsprekend graag mee pronkt. Maar dat doet het vele werk op kleinere schaal geweld aan. En dat gaat van vlaggen tot banners en van boarding tot zeildoeken.
Meer gemak, meer beleving
Sinds kort kunnen event-locaties zichzelf én organisatoren ook volledig ontzorgen aan de hand van hun eigen custom made catalogus. ‘Met een zorgvuldige locatieopname en een slimme menukaart van signing-posities creëren we samen met de venue een krachtig aankledingsplan voor de locatie’, legt Voorthuizen uit. ‘Zo bieden we de venue-organisatoren een compleet en stijlvol wayfinding- en signingpakket aan; eenvoudig samen te stellen, volledig op maat. Dankzij onze huurvloot en printtemplates is het plug & play voor iedere organisator. Meer gemak, meer beleving.’
Alle typen en formaten frames
Zelf drukken ze bij LENN overigens niets, daarvoor zet zusteronderneming FaberExposize haar expertise als producent van groot formaat drukwerk in. ‘Zij bedrukken, wij plaatsen’, is Van Voorthuizen concreet. In haar eigen specialisme gaat LENN heel ver: ‘We bekleden alle typen en formaten frames en dat kan zichtbaar, maar ook onzichtbaar. Buiten en binnen. Met trots toont hij van het binnenwerk het ene na het andere aansprekende voorbeeld. Alle congresaankleding in De Doelen, maar ook de magnifieke Heineken branding in de Experience in Amsterdam rond een Max Verstappen race event: routebordjes, liftpaneeltjes, zaalaankleding, alles ademt stijlvol en aantrekkelijk Heineken en de bewondering voor de wereldkampioen. Gasten worden letterlijk die fascinerende wereld ingezogen.
Alle aandacht voor onze ecologische voetstap
Gevraagd naar de duurzaamheidsambitie van LENN is Van Voorthuizen uitgesproken: ‘We hebben alle aandacht voor onze ecologische voetstap. Zo werken we met Sign Again materiaal. Deze platen zijn gemaakt van gebruikte frontlit doeken. De restanten worden vermalen en vervolgens geperst tot nieuw te bedrukken plaatmateriaal. Alle gebruikte tiewraps, gemaakt van 6.6 polyamide, worden verzameld, komen retour, worden geshredderd en krijgen in andere producten een tweede leven.’ Meerjaren gebruik van doeken is in dit licht natuurlijk ook een optie.