Back Back Nieuws

Las Vegas onthult innovatieve beursstand op IMEX America 2016

21 oktober 2016
LVCVA, de officiële marketing organisatie van Las Vegas, onthulde deze week hun nieuwe innovatieve beursstand op IMEX America 2016. De stand, Vegas Interactive, bestaat uit een interactieve video wand waarbij men door middel van touch screen gedetailleerde informatie van hotels, venues en eventlocaties kan bekijken. Door 360 graden beelden, video's en foto's geeft dit een prachtig overzicht van alles wat Las Vegas te bieden heeft en krijgen professionals een nog beter beeld van de bestemming.

IMEX America
Al 22 jaar is Las Vegas de nummer één vakbeurs bestemming en Las Vegas groeit de laatste jaren hard als aantrekkelijke reisbestemming met meer dan 42 miljoen bezoekers per jaar. De interactieve stand geeft voor beide doelgroepen dan ook een goede weerspiegeling weer van het aanbod in de stad. Op IMEX America, de grootste meeting vakbeurs in de Verenigde Staten, onthulde Las Vegas de beursstand. Door de vele interactieve mogelijkheden is deze stand zeker de moeite waard om op toekomstige vakbeurzen, als de WTM in Londen en de ITB in Berlijn, te bezoeken.

Beter begrijpen
'Onze nieuwe beursstand creëert een unieke en memorabele connectie tussen partners en Las Vegas. De technologie geeft reisprofessionals die Las Vegas verkopen de mogelijkheid de bestemming beter te begrijpen en te leren kennen,' zegt Cathy Tull, senior vice president of marketing, LVCVA.

Innovatieve destinatiemarketing
Vegas Interactive bestaat uit vier, 55-inch touch screens met meer dan 4.000 delen met content inclusief 360-graden video’s, time lapse fotografie en stilstaande beelden. Samen vormt dit een interactieve kaart waarbij de beursbezoeker een volledige beleving van de bestemming krijgt. Elk resort, venue of attractie is zo ontworpen dat zij hun vergaderruimtes, evenementen locaties, diner opties, kamers, entertainment en meer kunnen tentoonstellen. LVCVA heeft de laatste jaren gewerkt aan deze nieuwe stand in samenwerking met Inhance Digital, leidend op het gebied van interactieve marketing technologieën.  

Trade Show Booth LVCVA Trade Show Booth LVCVA
De interactieve kaart kan worden geschaald, waardoor het mogelijk is de beelden op een individueel touch screen device te bekijken en gebruiken. Dit geeft de mogelijkheid om op beurzen over de hele wereld, waar niet overal de volledige stand zal staan, toch het aanbod van Las Vegas op deze interactieve wijze te laten zien.

Las Vegas is een leider als het gaat om innovatieve destinatiemarketing. In aanvulling op het ervaren van de bestemming via Vegas Interactive, kunnen potentiële Las Vegas bezoekers de bestemming ook alvast beleven met een virtual reality app. Met de app Vegas VR kan men 24 verschillende interactieve video’s bekijken en door middel van virtual reality de stad nog beter ervaren. De app werkt met een VR viewer en je smart phone, zoals de Google Cardboard.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!