De perspresentatie bracht klassieke muziek en digitale innovatie op een unieke manier samen. In samenwerking met de ELJA Foundation en Accenture Song ontwikkelde het orkest een game waarin jongeren tussen de 11 en 17 jaar spelenderwijs kennismaken met klassieke muziek. Spelers stappen in de rol van maestro en herstellen harmonie in verschillende virtuele werelden, begeleid door opnames van het orkest zelf. Zelfs de sound-effects zijn door orkestleden ingespeeld.
Louter positieve reacties
De keuze voor A’DAM Events bleek meer dan passend. ‘In de aanloop naar het evenement werden we met alle grote en kleine zaken geholpen door het team van A’DAM Toren. De medewerkers van A’DAM Toren waren goed geïnstrueerd en toonden zich flexibel en betrokken. Ze hebben zich enorm ingezet om de presentatie tot een succes te maken’, vertelt Marian van den Beuken van het Koninklijk Concertgebouworkest. ‘We hebben ons doorlopend gehoord en geholpen gevoeld, hetgeen een prachtig resultaat heeft opgeleverd. Ook van onze gasten hebben we louter positieve reacties ontvangen.’
Storytelling, gastvrijheid en techniek komen samen
De succesvolle presentatie onderstreept de kracht van A’DAM Events als creatieve eventlocatie in Amsterdam. Hier komen storytelling, gastvrijheid en techniek samen in ruimtes die zich moeiteloos aanpassen aan het karakter van het evenement – of dat nu een persmoment, productlancering of cultureel programma is.