
De afgelopen twee jaar hebben Hutten en MPS elkaar goed leren kennen. Gijsbert Bos: ‘Beide bedrijven hebben een historie die decennia teruggaat en delen de manier waarop ze willen ondernemen: met 'Altijd meer aandacht'. Dat is dan ook de essentie van Hutten food & design. In een wereld die in korte tijd flink is veranderd voelen we de urgentie om nog intensiever samen te werken. Door onze krachten verder te bundelen wordt de mix en onze culinaire innovatiekracht nog beter.’
Duurzaamheid op de voorgrond
‘Duurzaamheid is al lang niet meer weg te denken uit de eventbranche;, zegt Gijsbert. ‘Hutten heeft altijd een enorme drive gehad om vanuit culinaire ambacht bij te dragen aan positieve belevingen en een duurzame wereld. Daarbij doen we nooit concessies aan smaak, want dat het lekker moet zijn staat voorop. We denken dus graag in kansen en mogelijkheden, voor milieu en mens. Daarom zetten we ons ook in voor sociale gelijkheid: De Verspillingsfabriek wordt grotendeels gerund door mensen die extra begeleidingsbehoefte hebben en onze zorgbakkerij en de Sign Language Coffee Bar door samenwerkers met een gehoorbeperking.’
Nieuwe huisstijl en website
Beide organisaties zijn bij de samenvoeging niet over een nacht ijs gegaan. ‘Ruim een half jaar hebben we uitgetrokken om dit proces zorgvuldig aan te gaan’, legt Gijsbert uit. ‘Zo is de propositie aangescherpt, de organisatiestructuur neergezet, kwam er een nieuwe huisstijl en website en zijn de teams geïntegreerd. Om de markt zo goed mogelijk te bedienen, werken we vanuit twee kantoren, waarvan één in de Randstad. Een groot deel van onze opdrachtgevers komt daar immers vandaan. Ik heb veel zin om onze culinaire passie, onderbouwde kennis en jarenlange ervaring in te zetten voor fantastische events. Mensen met een glimlach naar huis laten gaan, dat is het mooiste dat er is.’