Het mekka van de druk: een beursHet mekka van de druk: een beurs
Back Back Nieuws

Het mekka van de druk: een beurs

17 november 2017

Je hebt het vast al wel eens gehoord: drukwerk en offline marketing is op sterven na dood. Het is een statement die geloofwaardig klinkt, maar een kort bezoek aan eender welke beurs of bedrijfsevent toont je meteen het tegendeel. Op een beurs vind je immers ontzettend veel variaties aan drukwerk die stuk voor stuk het fundament zijn van het succes van een dergelijke beurs. Geloof je ons niet? We leggen het even uit.

Het lokken van de mensen

Een beurs kan pas succesvol zijn als de mensen ook daadwerkelijk komen. Om dat te doen moet je reclame maken en nog steeds één van de meest effectieve manieren om dat te doen is flyers drukken en ze vervolgens uitdelen. Flyers drukken bij Flyerzone zorgt ervoor dat je op een relatief goedkope manier een groot publiek kunt bereiken. Dat is echter verre van alles: grote reclameposters moeten ook gedrukt worden. Rollup banners, X-banners, posters/affiches en ga zo nog maar even door zijn stuk voor stuk traditionele manieren om reclame te maken. Het drukwerk stopt bovendien nog niet bij het betreden van een beurs: entreekaarten, loten en eventuele drankbonnetjes met het logo van het organiserende bedrijf op stralen professionaliteit en knowhow uit.

Op de beurs zelf

Op de beurs zelf beland? Dan is ook daar meer drukwerk te zien dan je ooit voor mogelijk had gehouden. Informatieve folders, infodisplays en diplay- en beurspanelen wisselen elkaar in een sneltempo af. Een presentatiewand of een beurswanddesk is daarenboven één van de beste manieren om ervoor te zorgen dat jouw bedrijf opvalt tussen de vele concurrenten die zonder enige twijfel aanwezig zijn. Ten slotte mogen we ook niet één van de belangrijkste en kleinste vormen van drukwerk vergeten. Als je in gesprek bent met een potentiële partner, klant of leverancier is het maar net zo professioneel dat je hem of haar een visitekaartje kunt presenteren. Het mag dan ook duidelijk zijn dat een beurs niet alleen het mekka is van het drukwerk, maar ook een mooie case study van het belang dat traditioneel drukwerk nog steeds heeft. Om het met andere woorden te zeggen: vergeet het drukwerk niet.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!