
Oostenrijk: een veelzijdige culinaire bestemming
Een sterke positionering van een culinaire bestemming is een effectieve hefboom voor de hoogwaardige verdere ontwikkeling van een toeristische locatie en is niet alleen een stimulans voor gasten, maar ook voor toptalenten in het toerisme. Juist daarom zet Österreich Werbung zich samen met de provinciale toeristische organisaties in om de Oostenrijkse keuken te positioneren als duurzaam, hoogwaardig en eigentijds. De samenwerking met de gerenommeerde wereldwijde partner Guide MICHELIN is een van de activiteiten om Oostenrijk nog zichtbaarder te maken op de internationale gastronomische kaart.
Diverse keuken
Oostenrijk wordt gekenmerkt door een unieke culinaire diversiteit. De keuken heeft een sterke geschiedenis - gekenmerkt door landschap, cultuur en tijdgeest. Ze is divers, van kroegcultuur tot fine dining.
Astrid Steharnig-Staudinger, Managing Director van de Österreich Werbung: ‘De keuken van Oostenrijk is net zo divers als Oostenrijk zelf: Een combinatie van moderniteit en traditie, stad en platteland en het klassieke met het gedurfde. De terugkeer van de MICHELIN Guide is een geweldige internationale kans voor alle Oostenrijkse etablissementen, omdat culinaire gasten een bijzonder aantrekkelijke doelgroep vormen.’
Terugkeer van Guide MICHELIN
Guide MICHELIN trok zich in 2009 grotendeels terug van de Oostenrijkse markt. In voorgaande jaren was Oostenrijk vertegenwoordigd in de Main Cities of Europe Selection met de steden Wenen en Salzburg. Het testsysteem van de restaurantGuide wordt gekenmerkt door onafhankelijkheid en compromisloze kwaliteitsnormen en heeft zich daarmee in de loop der decennia gevestigd als de meest veeleisende beoordelingsstandaard voor topgastronomie op internationaal niveau.
De besprekingen met Guide MICHELIN hebben nu geresulteerd in een volledige terugkeer op de binnenlandse markt. Zoals gebruikelijk is er een marketingsamenwerking tussen Guide MICHELIN en de Oostenrijkse partners; alle tests en hun resultaten staan hier volledig los van.