Fotomarketing is dé manier om je bedrijf in de spotlight te zetten! #FestivakFotomarketing is dé manier om je bedrijf in de spotlight te zetten! #Festivak
Back Back Interview

Fotomarketing is dé manier om je bedrijf in de spotlight te zetten! #Festivak

07 november 2019

‘Fotomarketing is dé perfecte manier om een bedrijf of merk in de spotlight te zetten’, vertelt Richard Apeldoorn van Business Beelden. Hij biedt effectieve fotomarketing voor beurzen en evenementen aan.

Vertel eens wat meer over Business Beelden?

‘Business Beelden is een breed mediabedrijf met fotomarketing, reclamefotografie, videopresentaties, productfotografie en eventfotografie’, vertelt Richard. ‘Voor beurzen en evenementen zetten wij fotomarketing is als effectieve tool. Deze vorm van eventfotografie kan ingezet worden voor meer exposure, zowel online als offline. Wij zetten een ministudio neer, een soort lemonade stand die uiteraard helemaal te branden is in de stijl van het evenement of het bedrijf waar we te gast zijn. De foto’s zelf kunnen worden voorzien van een logo, tekst of een eigen gekozen design. Foto’s kunnen direct worden geprint én door het achterlaten van een emailadres om de geschoten foto’s naar toe te sturen, leveren we gelijk een belangrijke bijdrage aan de acquisitie: we verzamelen een flinke lijst emailadressen voor de opdrachtgever.’

Wat brengt je vandaag naar Festivak?

Richard: ‘Ik kom hier om inspiratie op te doen. In januari sta ik met mijn eigen stand op EventSummit zodat de beursbezoekers daar de dienst fotomarketing kunnen beleven. Ik ben nu goed aan het rondkijken hoe ik met mijn stand wil opvallen. Ik wil dan ook niet alleen goede foto’s maken, maar een totaalbeleving bieden. Ik begeleid de bezoeker door het hele fotoproces heen, zorg voor licht en een look & feel die past bij het bedrijf en geef ze dus een fysiek printje mee.’

Heb je al goede ideeën opgedaan vandaag?

‘Er is ontzettend veel te zien vandaag op de beurs’, zegt Richard. ‘Ik heb vooral ook gezien hoe ik het níet wil doen, ik vind veel stands best wel kaal. Wat mij betreft mag het best wat aangekleder. Maar daarmee doe je ook al belangrijke ideeën op. Ik wil de stand echt bijzonder aan gaan kleden zodat het iets toevoegt aan de algehele beleving. Zo kan ik impact maken met de stand en de foto’s.'

Waar haal je inspiratie vandaan?

Richard: ‘Inspiratie kan ik overal vandaan halen, ook veel van Instagram en Pinterest. Ook de aanpak van activatiebureaus vind ik interessant, en bureaus die veel doen met aankleding. Ik krijg vaak complimenten over de kwaliteit van mijn foto’s, een goede belichting draagt daarmee bij aan de sfeer van een merk.’

Wat is jouw ideale evenement?

‘Een ideaal evenement biedt beleving. Ik vind het leuk als er interactie is met bezoekers. Bovendien is het persoonlijk natuurlijk heel erg leuk als bezoekers positief reageren!’

Door > Mahlee Plekker

 

Foto: Sjoerd Fotografie

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!