Back Back Nieuws

Flinke uitbreiding van Horecava in 2017

16 juni 2016
De Horecava gaat een flinke uitbreiding tegemoet met een
extra beurshal en staat komende editie meer dan ooit in het teken van
food. De producenten en leveranciers binnen het segment ‘Levensmiddelen’
(food) krijgen een eigen hal en het aanbod wordt uitgebreid met de
lokale- en wereldkeuken. Beleving staat daarbij centraal. De interesse
in deelname aan de beurs is groot, ruim 70 procent van de totale
beursvloer is inmiddels volgeboekt. Horecava, de nationale vakbeurs voor
professionals in de foodservice industrie, vindt plaats van 9 tot en
met 12 januari 2017 in RAI Amsterdam.

Gesegmenteerde halindeling
Luuk Scholte, beursmanager Horecava: 'Twee jaar geleden zijn we de
beurs strakker gaan indelen. De gesegmenteerde halindeling vergroot de
vindbaarheid voor onze bezoekers en zorgt ervoor dat de deelnemende
bedrijven de juiste klanten ontmoeten. De producenten en leveranciers
van levensmiddelen en versproducten stonden echter nog verspreid over
een aantal hallen. Dit, tezamen met een toenemende interesse in deelname
aan de Horecava, heeft ons doen besluiten de beurs uit te breiden met
een hal waar alle aanbieders van food bij elkaar staan. Hiermee kunnen
we het segment Levensmiddelen de aandacht geven die het verdient. Door
deze ontwikkeling is het tevens mogelijk de segmenten Koffie en Bakkerij
in één hal te plaatsen. Het aanbod en de beleving worden nog completer
en aantrekkelijker voor de bezoekers.'

Nieuwe food hal voor lokale en globale trends
De nieuwe food hal staat bol van lokale en globale trends. Zo krijgt
‘Vers & Puur’ een plek in deze hal. Dit paviljoen staat volledig in
het teken van ambacht, vers, biologisch, duurzaam, fair trade en
maatschappelijk verantwoord eten. Daarnaast staat de lokale gastronomie
in het middelpunt door het uitrollen van het concept ‘Van bron tot
bord’; foodproducten en gastronomische helden uit verschillende
Nederlandse regio’s krijgen hier een podium. Tevens biedt de food hal
onderdak aan het nieuwe subsegment ‘Wereldkeuken’, met onder andere een
Aziatisch en Italiaans paviljoen.

Continuering nieuwe opzet Drankenhal

Het succes afgelopen editie van de vernieuwde opzet van de Drankenhal,
een lichte hal in festivalsetting, zorgt voor continuering en verdere
uitbreiding. Naast de segmenten Levensmiddelen, Dranken, Koffie, Thee
& Cacao en Bakkerij vindt de bezoeker een uitgebreid aanbod in de
segmenten Fastservice, Dienstverlening, Grootkeuken en Inrichting &
Inventaris. Binnen de segmenten is volop aandacht voor trends en
ontwikkelingen in de vorm van workshops, demonstraties, wedstrijden en
presentaties die de ondernemers op nieuwe ideeën brengen.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!