Back Back Nieuws

Fijnevent kijkt met trots terug op Share a Perfect Day

07 juli 2016

Eerste editie vriendinnenevenement succesvol verlopen

Het vriendinnenevenement Share a Perfect Day van Sanoma | SBS en Jumbo Supermarkten vond van 30 juni tot 2 juli plaats in Hilvarenbeek. In drie dagen tijd bezochten ruim 60.000 dames het festivalterrein vol muziek, eten, drinken en workshops. Technische en operationele uitvoering was in handen van Fijnevent. Jos van den Broek: ‘Dit smaakt zeker naar meer!’

Het terrein langs het meer van de Beekse Bergen was opgedeeld in vier ‘werelden’ met allemaal hun eigen sfeer en beleving: In the city, In the park, At the beach en In the country. Bezoeksters genoten op 16 podia van optredens van grote artiesten als Kensington, Matt Simons, The Common Linnets, Sunnery James & Ryan Marciano, Racoon, Douwe Bob, Dotan en Nielson. Daarbij was er veel ruimte om te eten, te shoppen en inspirerende workshops te volgen. De weersomstandigheden waren niet optimaal, zeker op donderdag en vrijdag viel er heel wat regen naar beneden. 400.000 kilo boomsnippers moesten een modderpoel voorkomen. Toch was de opkomst boven verwachting: de zaterdag was zelfs uitverkocht.

Het Share a Perfect Day-gevoel
Jos vertelt wat het evenement bijzonder maakte: ‘Alles wat je zag, hoorde, voelde en proefde, paste binnen het concept dat we tot in de details hebben doorvertaald. Oók bij de verschillende sponsoren die op het festival met hun producten aanwezig waren. Hun merk en identiteit koppelden we aan het Share a Perfect Day-gevoel. Samen maakten we de vertaalslag naar de consument. Dit maakte het een heel krachtig concept. Een echte beleving. Ook inhoudelijk klopte het. Er was voor elk wat wils. Verschillende artiesten, workshops met de laatste trends in health, beauty, koken en interieur, stylingadvies enzovoorts. Eigenlijk alles wat vrouwen leuk vinden. Laat dat maar aan Sanoma en Jumbo over. Zij weten als geen ander wat de doelgroep aanspreekt.’

Zeer korte aanlooptijd
Het idee voor dit festival werd pas in november geboren. Hans van Avendonk en Jos van den Broek van Fijnevent presenteerden toen hun creatieve concept aan de opdrachtgevers Jumbo en Sanoma. Jos: ‘Zij waren zo enthousiast over onze ideeën, dat ze ook de organisatie van het event bij ons neerlegden. Een prachtig compliment natuurlijk, zeker omdat dit soort evenementen vaak in handen is van de grote festivalorganisatoren. In februari dit jaar kregen we een definitief go en in slechts een paar maanden hebben we met een superteam het vriendinnenevenement van scratch af opgebouwd. Topsport!’

Lovend
Jos en Hans zijn dan ook zeer tevreden. ‘Het was geweldig! Samen met onze partners hebben we een geheel nieuw festival op de kaart gezet. Reacties waren lovend, zowel van opdrachtgevers als van bezoeksters. Daar doen we het natuurlijk voor.’

Bekijk hier de aftermovie

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!