Back Back Nieuws

EventCase Mood Concepts: Innovatiefestival Nieuw Vakwerk

13 april 2015

Overal en elke dag vinden er noemenswaardige events plaats, georganiseerd door de krachtige Nederlandse evenementenbranche. Tevreden opdrachtgevers die hun doelstelling bereikt hebben, gasten die met een blijvende herinnering naar huis gaan en bureaus die terug kunnen kijken op een succesvol geproduceerd evenement. Wij vinden het de moeite waard om die events – klein, groot, met een kenniselement of juist fun, spraakmakend, intiem of spectaculair – een plek te geven op Events.nl in de rubriek EventCase.

Dit is de case Innovatiefestival ‘Nieuw Vakwerk’ 2015, georganiseerd door Mood Concepts in DRU Industriepark Ulft.

Naam evenement  » Innovatiefestival ‘Nieuw Vakwerk’ 2015
Soort evenement  »
Festival
Opdrachtgever  »
Graafschap College
Evenementenbureau  »
Mood Concepts
Contactpersoon evenementenbureau  »
Corine Berkel
Datum evenement  »
25 t/m 28 maart 2015
Locatie  »
DRU Industriepark Ulft
Doelgroep  »
MBO-docenten uit heel Nederland, Ondernemers Achterhoek, Docenten en partners Graafschapcollege, Publiek Achterhoek
Aantal gasten  »
8.000 gedurende alle dagen

Corine Berkel, Mood Concepts: ‘Bij een grootschalige operatie als deze, waarbij veel partijen betrokken zijn, is het belangrijk dat een partij de overall regie voert.’

Wat was de briefing?
Het Graafschapcollege is gastheer voor de CVI-conferentie 2015 met als thema ‘ Nieuw Vakwerk’. In aansluiting op deze tweedaagse conferentie wenst het Graafschap College, met haar partners verenigd in Achterhoek NV, de Achterhoek als innovatieve regio op de kaart te zetten bij diverse doelgroepen.

Is er gepitcht?
Ja. Er zijn in totaal 4 bureaus benaderd.

Omschrijving van het concept
NIEUW VAKWERK was de titel van de CVI Managementconferentie 2015 van, voor en door professionals in het middelbaar beroepsonderwijs. De conferentie is georganiseerd, zoals ieder jaar, door CVI. Het MBO vernieuwt, innoveert en speelt in op trends en maatschappelijke ontwikkelingen om studenten gedegen op te leiden voor de toekomst.

Hiervoor is het nodig je vak te verstaan, te weten hoe kwaliteit tot stand komt en het lef te hebben ook zelf te veranderen. Vakmensen met een open blik naar buiten, die kennisnemen van elkaars vakmanschap, ondernemende studenten en samenwerking met het bedrijfsleven, soms zelfs over de grens.

 Dat is de essentie van Nieuw Vakwerk.

Alle elementen van innovatie tot vakmanschap, van samenwerking met het bedrijfsleven tot technologische innovatie, hebben een belangrijke rol gekregen binnen het totale Innovatie Festival 2015.

Hoe zag het evenement er uit en wat waren de hoogtepunten?

  • Woensdag 25 en donderdag 26 maart CVI-conferentie georganiseerd door CVI. Mood Concepts verzorgde hier binnen:
    • De openingsact namens het Graafschapcollege:
    • De begeleiding van de horecaverzorging door het Graafschapcollege (walking dinner 1.000 personen en lunch 1.000 personen);
    • De feestavond voor 750 gasten met een spetterend optreden van The Originals in het Graafschap College Paviljoen;
  • Vrijdag 27 maart : Ondernemersdag met:
    • Een talkshow tussen ondernemers, overheid en onderwijs onder leiding van Annemarie van Gaal;
    • De uitreiking van de Nieuw Vakwerk Prijzen (Award show);
    • Personeelsbijeenkomst Graafschap College;
  • Zaterdag 28 maart : Publieksdag:
    • Publiek wordt uitgenodigd voor een Techniekdag en Doe-dag;
    • Ter afsluiting van het Innovatie Festival een spetterend optreden van Og3ne en een prachtige ballonnengroet van alle aanwezige kinderen.


Hoe is het evenement georganiseerd?
Mood Concepts heeft het evenement georganiseerd in een periode van circa 3 maanden. Wij hebben daarbij nauw samengewerkt met de volgende partners: De Boer Tenten, Oseven happening and food, Partyrent, HVR Show Equipment, Sendsteps, Tribe Boekingen. En lokale partijen als Stan Bouman Fotografie, Bloembinderij Ad ten Have, Globe Security en Dru Cultuurfabriek.

Vanwaar de keuze voor deze evenementenlocatie en hoe was de samenwerking?
Het DRU Industriepark is een onbekend pareltje onder de Nederlandse locaties. De combinatie van de DRU Cultuurfabriek, de SSP-hal en het prachtige ICER, biedt zeer uiteenlopende mogelijkheden. Gezien de grootschaligheid van het event, heeft De Boer Tenten additioneel een paviljoen geplaatst. De samenwerking tussen partijen is – mede door een gedegen voorbereiding en een flexibele opstelling van alle partners – uitstekend verlopen.

Wat waren de valkuilen / learnings?
Bij een grootschalige operatie als deze, waarbij veel partijen betrokken zijn, is het belangrijk dat een partij de overall regie voert. Uiteindelijk heeft Mood Concepts deze rol naar zich toegetrokken.

Welke feedback hebben jullie ontvangen?
De klant was uitermate tevreden over de uitvoering van het event en de impact ervan op alle doelgroepen/aanwezigen. We hebben met name complimenten ontvangen over het soepele verloop en de geoliede organisatie, waardoor er continu rust heerste tijdens de uitvoering.

Wat wil je zelf nog kwijt over (de organisatie van) het evenement?
We zijn enorm trots dat we dit prachtige Innovatie Festival hebben mogen verzorgen met zowel onze ‘vaste’ als ‘ lokale’ partners. De klant is een voorbeeld voor een prettige samenwerking en communicatie met haar eventpartner; open, positief en heeft gedurende het gehele proces een enorm vertrouwen uitgestraald. Dat is prettig werken!

Fotocredits: Stan Bouman Photography

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!