EventCase: The Digital Dutch 2017 in Hangaar2
16 oktober 2017Overal en elke dag vinden er noemenswaardige events plaats, georganiseerd door de krachtige Nederlandse evenementenbranche. Tevreden opdrachtgevers die hun doelstelling bereikt hebben, gasten die met een blijvende herinnering naar huis gaan en bureaus en locaties die kunnen terugkijken op een succesvol geproduceerd evenement. Wij vinden het de moeite waard om die events – klein, groot, met een kenniselement of juist fun, spraakmakend, intiem of spectaculair – een plek te geven op Events.nl in de rubriek EventCase.
- Naam evenement > The Digital Dutch
- Soort evenement > Klantevent
- Opdrachtgever > KPN zakelijke markt
- Evenementenbureaus > Fjuze (Event) & Steam (Communicatie) -> werken samen als één voor KPN
- Datum evenement > 5 en 6 April 2017
- Locatie > Hangaar2 in Katwijk
- Doelgroep > Grootzakelijk en MKB
- Aantal gasten > 1500
De klant voorop, Nederland vooruit
Fjuze en Steam zijn al 5 jaar een bijzonder krachtige samenwerking in de evenementenbranche. Ze vormen één entiteit voor de organisatie en communicatie voor het KPN evenement: The Digital Dutch. Gezamenlijk met KPN gaven zij dit concept in 2015 vorm, wat leidde tot een succesvol eerste event in 2016. Met de pay off 'De klant voorop, Nederland vooruit' ontwikkelde KPN zich in zijn rol als verbinder en inspirator van ondernemingen, die van elkaar kunnen leren.
De uitdaging
KPN heeft als dé ICT-dienstverlener op de Nederlandse markt een gigantische reputatie opgebouwd. Een evenement dient dan ook als bewijsvoering voor die positionering van KPN. The Digital Dutch 2017 moest, voor één dag, hét digitale centrum worden van Nederland. De plek waar KPN zijn klanten op indringende wijze wilde inspireren, door te laten zien wat er al gebeurt op gebied van digitalisering met bijvoorbeeld Artificial Intelligence en robots. Maar het moest ook een plek zijn waar klanten, technology partners én KPN medewerkers samenkwamen om daadwerkelijk van elkaar te leren en te groeien. Daarom werd er voor The Digital Dutch 2017 een uniek KPN platform gecreëerd op het terrein van Hangaar2 in Katwijk.
Alle gasten in het nieuws
De imposante Hangaar2 van 2450 m2 was veranderd in een gigantische studio waar de gasten, na ontvangst, verrast werden met een spectaculaire nieuwsshow. Esther Slob, Client Director voor beide bureaus: ‘Vorm en inhoud kwamen hier op ultieme wijze samen. RTL Z presentatoren Meike de Jong, Jim Stolze en Mathijs Bouman lieten zien wat er allemaal mogelijk is op het gebied van digitalisering, hoe men dit in de organisaties van hun gasten toe kon passen, welke rol KPN en zijn technology partners hierin kunnen spelen en hoe ze elkaar vooruit kunnen helpen. Via de app ‘Digital James’, die ook fysiek aanwezig was op een robotarm, konden de gasten onder andere live vragen stellen en beantwoorden. Dit was de perfecte input voor de hosts om de besproken onderwerpen direct relevanter te maken voor de aanwezigen.’
Na de interactieve nieuwsuitzending stroomden de gasten door naar de Campus, die zich in een prachtige, aangebouwde tent achter Hangaar2 bevond. 'Op deze innovatievloer was ruimte voor verdere verdieping door middel van verschillende sessies in The Labs of één op één met de technology partners en KPN. Deze sessies, die eveneens werden ondersteund door ‘Digital James’, gaven KPN en zijn technology partners handvatten om de waardevolle gesprekken met hun klanten aan te gaan. The Digital Dutch 2017 heeft dan ook tot heldere resultaten geleid en we zijn alweer bezig met de organisatie van The Digital Dutch 2018.’
Grote flexibiliteit op vaste locatie
Om echt interactie tot stand te brengen, werden de 1500 gasten verdeeld in groepen van 200 personen die na elkaar het programma beleefden. ‘Hangaar2 bood alles wat we voor dit evenement nodig hadden; ruimte, flexibiliteit en een goede bereikbaarheid. We konden deze locatie zelf indelen, waardoor de verschillende groepen tegelijkertijd het programma doorliepen zonder dat ze last hadden van elkaar. Ook de samenwerking met het Hangaar2 team verliep heel goed. Ze stonden erg open voor de wensen van de klant en van ons, en hoe we dat met onze leveranciers in wilden vullen.'
Door > Saskia van Muijlwijk
Goed artikel?
Schrijf je in net als 24.0147 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!