‘Een goed intern event versterkt het gevoel van werkplezier’‘Een goed intern event versterkt het gevoel van werkplezier’
Back Back Opdrachtgever aan het woord

‘Een goed intern event versterkt het gevoel van werkplezier’

02 september 2022

Gemma Jansen en Coen Schlingmann organiseren evenementen voor de medewerkers van een bedrijfsonderdeel van Centric. Na corona geven zij een compleet andere invulling aan hun bijeenkomsten. Eerst stonden onderwerpen uit de business centraal, nu gaat het vooral om de verbinding tussen de mensen. Zij merken dat daar veel behoefte aan is, vanuit de collega’s en vanuit de directie. Maar… hoe organiseer je dat?

In mei organiseerden Coen en Gemma een dag voor alle medewerkers van hun bedrijfsonderdeel. Het eerste plan baseerden zij -zoals gebruikelijk- op speerpunten uit de organisatie. Al in de eerste werksessie met de directie ging het roer om. 

Gemma: ‘In die bijeenkomst ontstond een nieuw en duidelijk doel voor ons evenement. Na de coronaperiode wilden we de Centric-collega’s op de eerste plaats weer écht met elkaar in gesprek brengen. De speerpunten uit de business hebben we zelfs uit het programma geschrapt.’ Coen: ‘Iedereen wilde weer dat gevoel van saamhorigheid ervaren dat past bij een gezonde bedrijfscultuur, dat werd het belangrijkste doel voor ons evenement. We wilden met het event laten ervaren hoe leuk het is om hier te werken. Een goed intern event versterkt het gevoel van werkplezier.’

Terug naar de tekentafel

Gemma: ‘Met ons nieuwe doel gingen we terug naar de tekentafel. Wij hadden behoefte aan creatieve invulling voor ons programma. Want hoe breng je een paar honderd man met elkaar in gesprek?’ Coen: ‘Onze corporate communicatie-collega had goede ervaringen met Aaaaha! Bureau voor live communicatie. In een brainstormsessie kwam Joep van Aaaaha! direct met een aantal goede ideeën. Bijvoorbeeld een Superbrainstorm, waarbij je met ‘willekeurige’, wisselende collega’s in gesprek gaat. En actrices in opvallende jurken die vanaf de ontvangst de collega’s met elkaar in contact brengen.’ Gemma: ‘De twee kunstenaars van het Wandverslag legden alle inhoud vast op een groot paneel. Dat hangt hier nu in het Centric-kantoor; iedere keer als je er langsloopt denk je terug aan die sfeervolle dag.’

Gevoel van saamhorigheid

Coen: ‘Ons evenement heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan het gevoel van saamhorigheid binnen Centric. Het heeft veel enthousiasme los gemaakt, iedereen was blij om eindelijk weer samen te komen en de Centric-sfeer en -collegialiteit te ervaren.’ Gemma: ‘In de Superbrainstorm hebben we samen plannen gemaakt. Daar is het besef ontstaan dat we als Centric effectiever werken als we meer met elkaar delen. Daarin zijn inmiddels belangrijke stappen gezet; meer mensen laten nu van zich horen.’ Coen: ‘Over twee weken gaan we opnieuw met Aaaaha! aan de slag, op onze dag van de consultant en projectmanager. Het gevoel van verbondenheid is dan wederom ons belangrijkste doel.’

Aaaaha! Bureau voor live communicatie helpt je om te activeren en te verbinden, meer weten? livecommunicatie.nl/verbinders.

Op de hoofdfoto: Gemma en Coen

 

Foto credits: Carolien Abbink / Abbink Fotografie

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!