Dynamiek op Papendal doorslaggevend voor United RetailDynamiek op Papendal doorslaggevend voor United Retail
Back Back Nieuws

Dynamiek op Papendal doorslaggevend voor United Retail

13 januari 2023

Al drie jaar lang strijkt United Retail -in september- neer op Papendal om haar ondernemers onder te dompelen in de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van wit- en bruingoed. Wat maakt dat United Retail de afgelopen jaren voor Papendal als locatie heeft gekozen voor dit evenement en hoe werd de locatie optimaal ingezet voor de diverse programma onderdelen? We spraken met Suzanne Lettink van United Retail en Lisanne van Dijk, senior accountmanager bij Papendal over dit evenement en de hechte ‘aan één woord genoeg’-samenwerking.

Als franchiseorganisatie van ondernemers in wit- en bruingoed, had United Retail voor ogen een evenement te organiseren waarbij ondernemers en leveranciers elkaar konden ontmoeten om zakelijke afspraken te maken en de eigen strategie onder de aandacht te brengen. Het event omvatte zowel belangrijke kennis- als netwerkmomenten, waarbij de locatie Papendal optimaal kon worden benut.

Hele locatie Papendal optimaal benut

Suzanne: ‘Het programma begon op de zondagochtend. Er was in de Athenezaal een grote beurs neergezet, waar leveranciers en ondernemers elkaar konden ontmoeten en het nieuwste assortiment van de leveranciers getoond werd. Daarnaast was er een plenair programma in de Athenezaal, waarbij onder andere de visie op de markt en het strategische plan van United Retail werden gepresenteerd. Tevens konden ondernemers diverse workshops bezoeken. Deze hadden als doel te informeren en waar nodig ondernemers te ondersteunen, met onderwerpen als het CRM, werving van personeel, finance of  hoe de sociale media optimaal in te zetten. Ook stond er op de beursvloer een stand van United Retail, waar men terecht kon voor diverse onderwerpen zoals online problematiek , HR, ICT of andere vraagstukken. Op zondagavond waren er een diner en een feestavond, met optreden van een band, in de Sydneyzaal. Tijdens deze avond kon men elkaar informeel ontmoeten.’

‘Aan-een-woord-genoeg’-communicatie

Toen United Retail op zoek ging naar een locatie voor dit evenement, werd in eerste instantie geselecteerd op locaties waar overnacht kon worden. Uiteindelijk viel de keuze op Papendal. ‘We waren voor dit event echt op zoek naar een locatie dat bij het bedrijf past en waar de beleving bijdraagt aan er écht even twee dagen uit zijn. Papendal is geen standaard locatie, er heerst een bepaalde, prettige dynamiek. Je rijdt écht even een ander terrein op dan je gewend bent. We hadden ook direct een goede klik met onze contactpersoon Lisanne, dat speelt ook een belangrijke rol. We merken dat Papendal heel flexibel is in aanpassingen en echt meedenkt. Een voorbeeld is hoe corona vorig jaar september ervoor zorgde dat de plannen aangepast moesten worden. We hebben wel vijf of zes verschillende draaiboeken gehad, steeds veranderde er weer iets. Papendal was hier heel proactief en adviserend in, er werd goed gekeken naar wat wél mogelijk was binnen de maatregelen en er werd gedacht in meerdere scenario’s. Maar ook qua techniek is Papendal heel flexibel en een fijne locatie om mee te werken, zelfs het aanpassen van de plattegrond twee dagen van te voren bleek geen enkel probleem. We werken nu al een aantal jaren samen en dan is het fijn en snel schakelen.’

Mooie opkomst, goede sfeer

Suzanne kijkt dan ook terug op een succesvolle editie. ‘Ons doel is zeker bereikt. We hadden een mooie opkomst en er hing een hele goede sfeer. Het mooie weer was een fijne bijkomstigheid, dan komt een locatie als Papendal – met het mooie buitenterrein en de terrassen nog meer tot zijn recht. We kijken terug op een goed evenement.’ Ook Lisanne kijkt tevreden terug op dit evenement.  ‘Het is een heel leuk evenement om te mogen faciliteren, ook voor onze medewerkers. De mooiste merken op het gebied van wit- en bruingoed zijn op dit event aanwezig en je krijgt direct veel mee van de nieuwste ontwikkelingen binnen dit gebied. Door de jaren heen hebben we met United Retail een goede samenwerking opgebouwd en samen verschillende plannen tot een geslaagde uitvoering weten te brengen. Met dit evenement kunnen we ook de veelzijdigheid van onze locatie laten zien. Er gebeurt binnen Papendal méér dan topsport, met ons team werken we graag samen met een opdrachtgever om een compleet evenement neer te zetten: van een plenair programma tot een beursvloer, van diner tot feestavond en overnachtingen.’

Tekst: Angelique Aalders

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!