Drukwerk wat men kan inzetten voor een stand op een beursDrukwerk wat men kan inzetten voor een stand op een beurs
Back Back Nieuws

Drukwerk wat men kan inzetten voor een stand op een beurs

22 november 2017

Reclame-uitingen zijn er op ontzettend veel verschillende manieren beschikbaar. Hoewel er de laatste jaren veelvuldig van online middelen gebruik wordt gemaakt, is een mix van verschillende middelen en kanalen nog steeds de beste manier om (potentiele) klanten te bereiken. Dat is wellicht ook de reden dat er door de meeste bedrijven ook vandaag de dag nog veelvuldig gebruik wordt gemaakt van drukwerk. Zo laat vrijwel elk zichzelf respecterend bedrijf nog steeds folders drukken waarin ze zichzelf als bedrijf presenteren. Deze folders kun je bijvoorbeeld huis aan huis verspreiden of op een andere manier onder de aandacht van je doelgroep brengen.

Beurzen

Een ideale manier om je bedrijf onder de aandacht te brengen is door op een (vak)beurs te gaan staan. Vaak komen hier ontzettend veel andere bedrijven uit dezelfde branche en natuurlijk ook potentiele klanten. Op die manier kun je eenvoudig en zeer effectief netwerken. Je maakt hier contacten waar je wellicht de rest van je carrière nog iets aan hebt en misschien kom je juist op een beurs in aanraking met de springplank waar je al zo lang naar op zoek was. Nergens vind je trouwens meer potentiele klanten dan op een beurs en het is dan ook erg belangrijk om direct een goede indruk te maken op deze mensen.

Zorg dat je opvalt

Opvallen is misschien wel het allerbelangrijkste op een beurs. Verplaats jezelf eens in een potentiele klant en beeld jezelf in op welke manier je het meest onder de indruk raakt op zo'n beurs. Houd er altijd rekening mee dat er heel veel concurrenten op een beurs aanwezig zijn en dat je er dus alles aan moet doen om tussen al deze andere bedrijven op te vallen. Dat kan door slimme en opvallende communicatie. Maak gebruik van een herkenbare huisstijl en zorg dat je in je communicatie uitingen direct, duidelijk en grappig bent. Denk hier zeker ook aan bij het folders drukken. Zorg dat de boodschap aansluit bij je andere communicatie en wees duidelijk over wat je te bieden hebt en op welke manier potentiele klanten daar optimaal van kunnen profiteren.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!