
Beurzen
Een ideale manier om je bedrijf onder de aandacht te brengen is door op een (vak)beurs te gaan staan. Vaak komen hier ontzettend veel andere bedrijven uit dezelfde branche en natuurlijk ook potentiele klanten. Op die manier kun je eenvoudig en zeer effectief netwerken. Je maakt hier contacten waar je wellicht de rest van je carrière nog iets aan hebt en misschien kom je juist op een beurs in aanraking met de springplank waar je al zo lang naar op zoek was. Nergens vind je trouwens meer potentiele klanten dan op een beurs en het is dan ook erg belangrijk om direct een goede indruk te maken op deze mensen.
Zorg dat je opvalt
Opvallen is misschien wel het allerbelangrijkste op een beurs. Verplaats jezelf eens in een potentiele klant en beeld jezelf in op welke manier je het meest onder de indruk raakt op zo'n beurs. Houd er altijd rekening mee dat er heel veel concurrenten op een beurs aanwezig zijn en dat je er dus alles aan moet doen om tussen al deze andere bedrijven op te vallen. Dat kan door slimme en opvallende communicatie. Maak gebruik van een herkenbare huisstijl en zorg dat je in je communicatie uitingen direct, duidelijk en grappig bent. Denk hier zeker ook aan bij het folders drukken. Zorg dat de boodschap aansluit bij je andere communicatie en wees duidelijk over wat je te bieden hebt en op welke manier potentiele klanten daar optimaal van kunnen profiteren.