Cuisine on tour op volle toeren!Cuisine on tour op volle toeren!
Back Back Interview

Cuisine on tour op volle toeren!

02 januari 2018

Cuisine on tour is sinds een jaar één van de catering labels van de Dudok Groep. Dimitri Chalos, voorheen eigenaar van Cuisine on tour, bleef bij de organisatie en is sinds de overname commercieel directeur. Nu, ongeveer een jaar later vertelt hij graag over de toekomst van Cuisine on tour. Een toekomst vol culinaire verrassingen, indrukwekkende evenementen, mooie opdrachten en opdrachtgevers, nieuwe foodontwikkelingen en heel veel nieuwe en lekkere concepten.

Voordat we beginnen aan de toekomst even een kleine terugblik op het afgelopen jaar. Een pittige periode waarin Cuisine on tour haar draai heeft moeten vinden als één van de labels binnen een grotere organisatie. Ook de zoektocht naar versterking binnen het salesteam nam tijd in beslag, maar het is gelukt! Cuisine on tour is op volle toeren. Sterker en creatiever dan ooit. Dimitri kan zich nu weer meer gaan richten op dat wat hij het leukste vindt: het bedenken van nieuwe concepten en het onderhouden van contact met zijn relaties.

Eigenheid

Dudok Groep heeft vanaf het begin gestimuleerd om door te gaan met wat Cuisine on tour onderscheidt; een cateraar die gekenmerkt door creativiteit en culinaire concepten op maat. Door gebruik te maken van de beschikbare kennis, tools en materialen kan Cuisine on tour nog beter de vraag vertalen naar een passend culinair voorstel waarbij altijd geprobeerd wordt de verwachtingen te overtreffen. Voor opdrachtgevers die op culinair gebied geïnspireerd willen raken zijn er bestaande concepten bedacht zoals ‘Urban Jungle’, ‘Food is the Future’ en ‘Breakfestival’.

Culitainment

Een ander succesvol concept is culitainment; kleine mobiele proeverijtjes op bijzondere wijze gepresenteerd die een evenement extra speciaal maken. Bijvoorbeeld het ‘Cheese on Wheels’ concept waarbij stoere kaasjongens zich tussen de gasten verplaatsen met robuuste houten wagentjes. Met hamer en beitel bewerken ze de grote gerijpte Parmezaanse kaas. De kaas wordt voorzien van een lik aceto balsamico. Een heerlijke bite voor tijdens de borrel. Maar het kan ook wat zoeter met bijvoorbeeld de aardbeienmeisjes die ‘on the spot’ een heerlijk dessert maken van verse aardbeitjes en luchtig geslagen room.

Gepersonaliseerde diners

Ook het gepersonaliseerde diner heeft al meerdere keren een succesvolle bijdrage geleverd tijdens events. De gasten vullen bij binnenkomst een korte vragenlijstje in en krijgen s` avonds een gepersonaliseerd bord met producten, kleuren en voorkeuren die zij eerder die dag hebben genoteerd. Zo geeft iemand in de vragenlijst aan erg dol te zijn op vis, zijn lievelingskleur is groen en hij gaat graag op vakantie naar Italië. De chefs maken hier een prachtig Italiaans visgerecht van met veel groene accenten. Dit vernieuwende concept zorgt naast verbazing ook voor minder waste doordat iedereen een gerecht krijgt wat hij lekker vindt.

Cuisine on tour gaat door

Dimitri wil vooral de relaties bedanken dat ze trouw zijn gebleven aan Cuisine on tour. Zijn belofte aan hen is dan ook om de pay-off ‘Serving your message’ ook in de toekomst keer op keer waar te maken. Dit gaat hij samen met zijn gepassioneerde sales- en keukenteam doen door ‘out-of-the-box’ te denken, goed te luisteren, voorstellen de schrijven die aansluiten de bij de verwachtingen en vooral door heerlijk te koken en te presteren en serveren op het hoogste niveau.

Met de overgang naar de Dudok Groep is de continuïteit van het bedrijf zeker gesteld. Dimitri Chalos en zijn team draaien op volle toeren en zijn helemaal klaar voor de toekomst!

Door > Kitty Dalhuizen in samenwerking met Maurine La Verge

Fotograaf > Tycho Müller | tychoseye.nl

Evenementenbureau > Effectgroep

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!