
Binnenkort in Magazine Events: De zakelijke markt op CM.com Circuit Zandvoort
In het eerste weekend van september 2022 vond de tweede editie van de Formule 1 Heineken Dutch Grand Prix plaats op CM.com Circuit Zandvoort. Robert: ‘Het was een compleet andere editie dan de eerste keer. Toen zaten we nog in coronatijd. We mochten maar tweederde van de bezoekers toelaten en het was het eerste grote evenement in Nederland na corona, daar vonden mensen wat van. Het was uiteindelijk een enorm succes waarin we denk ik op een aantal vlakken hebben kunnen laten zien wat een nieuwe benchmark zou kunnen zijn. Niet alleen voor Formule 1, maar voor de hele evenementenbranche.’
‘Dan denk je misschien dat de voorbereiding voor een tweede editie een walk in the park gaat worden, maar de stap van 70.000 naar 105.000 bezoekers per dag, is natuurlijk een megastap’, aldus Robert. ‘Boven de 100.000 bezoekers per dag en dat 3 dagen achter elkaar is nog nooit vertoond in Nederland. Een aantal zaken hadden we in de eerste editie bovendien nog niet kunnen uitrollen.’ Hij doelt op het hele entertainmentstuk, maar ook het mobiliteitsplan met de daaraan gekoppelde duurzaamheidsdoelstellingen, dat in de eerste editie een groot succes bleek. Hoe pakt dat uit met 105.000 bezoekers per dag?
Proefexemplaar?
Hoe dat uitpakt en hoe CM.com Circuit Zandvoort geschikt is voor uiteenlopende zakelijke evenementen lees je in het nieuwe Magazine Events. Voortaan het magazine altijd ontvangen? Aanvragen kan hier.
Tekst: Mahlee Plekker
Fotografie: Chris Schotanus, dronefoto: Jarno Zaffelli - Dromo Design