
Binnenkort in Magazine Events: Coca Cola over de rol die ze willen vervullen op het gebied van duurzaamheid
‘Er komt een grote verantwoordelijkheid kijken bij het zijn van zo’n groot merk’, start Eva Amsterdam ons gesprek. ‘Als Coca-Cola willen we dan ook echt een statement maken: dit is waar we voor staan. Als je ergens impact kan maken, dan is dat juist bij zo’n groot bedrijf. Elke verandering die wij maken, heeft gewoon gelijk veel effect.’ Een duidelijke stellingname, maar wat betekent dit in de praktijk? Als duurzaamheidsmanager kan ze daar alles over vertellen. Eva: ‘Ik hou me bezig met alles wat met duurzaamheid te maken heeft – en dat is best wel breed. Van het C02-neutraal maken van onze fabriek al in 2023 tot het gerecycled plastic in onze flesjes tot de biobrandstof waarop onze vrachtwagens rijden. Zoveel mogelijk wat duurzamer kan, willen we aanpakken.’
‘We zijn marktleider, dus wij moeten die rol ook invullen op duurzaamheid’, vertelt ze. ‘Ik hoop dus ook dat wij andere bedrijven kunnen inspireren en andersom natuurlijk, bijvoorbeeld door ook op biobrandstof te gaan rijden waar dat mogelijk is of meer gerecycled plastic te gaan gebruiken. Het is natuurlijk leuk als we vooroplopen, maar ik heb het liefst dat we elkaar inspireren en van elkaar leren.’
Proefexemplaar?
Het hele interview met Stephan Lanen (Shopper Marketing Horeca & Festivals) en Eva Amsterdam, (duurzaamheidsmanager) lees je in de aankomende editie van Magazine Events. Proefexemplaar omvangen? Meld je hier aan.
Tekst: Mahlee Plekker
Foto: Michiel Ton