Binnenkort in Magazine Events: Coca Cola over de rol die ze willen vervullen op het gebied van duurzaamheidBinnenkort in Magazine Events: Coca Cola over de rol die ze willen vervullen op het gebied van duurzaamheid
Back Back In magazine Events

Binnenkort in Magazine Events: Coca Cola over de rol die ze willen vervullen op het gebied van duurzaamheid

12 november 2022

Een bedrijf met een schaalgrootte als Coca-Cola kan écht een verschil maken op het gebied van duurzaamheid. Niet alleen in de diepere lagen van de bedrijfsvoering of zichtbaar voor de consument, maar ook in de praktijk via activaties en diverse pilots op festivals en evenementen. In het nieuwe Magazine Events vertelt Coca-Cola over de flinke stappen om het goede voorbeeld te geven, hun ambitieuze duurzaamheidsstrategie én het doel om in 2040 volledig klimaatneutraal te zijn.

‘Er komt een grote verantwoordelijkheid kijken bij het zijn van zo’n groot merk’, start Eva Amsterdam ons gesprek. ‘Als Coca-Cola willen we dan ook echt een statement maken: dit is waar we voor staan. Als je ergens impact kan maken, dan is dat juist bij zo’n groot bedrijf. Elke verandering die wij maken, heeft gewoon gelijk veel effect.’ Een duidelijke stellingname, maar wat betekent dit in de praktijk? Als duurzaamheidsmanager kan ze daar alles over vertellen. Eva: ‘Ik hou me bezig met alles wat met duurzaamheid te maken heeft – en dat is best wel breed. Van het C02-neutraal maken van onze fabriek al in 2023 tot het gerecycled plastic in onze flesjes tot de biobrandstof waarop onze vrachtwagens rijden. Zoveel mogelijk wat duurzamer kan, willen we aanpakken.’

‘We zijn marktleider, dus wij moeten die rol ook invullen op duurzaamheid’, vertelt ze. ‘Ik hoop dus ook dat wij andere bedrijven kunnen inspireren en andersom natuurlijk, bijvoorbeeld door ook op biobrandstof te gaan rijden waar dat mogelijk is of meer gerecycled plastic te gaan gebruiken. Het is natuurlijk leuk als we vooroplopen, maar ik heb het liefst dat we elkaar inspireren en van elkaar leren.’

Proefexemplaar?

Het hele interview met Stephan Lanen (Shopper Marketing Horeca & Festivals) en Eva Amsterdam, (duurzaamheidsmanager) lees je in de aankomende editie van Magazine Events. Proefexemplaar omvangen? Meld je hier aan.

Tekst: Mahlee Plekker

Foto: Michiel Ton

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!