Arie BarendregtArie Barendregt
Back Back Interview

Arie Barendregt van Stracom Intelligence #event17

13 april 2017

Wie ben je en wat doe je? 

‘Ik ben Arie Barendregt en ik heb een eigen bedrijf: Stracom Intelligence. Ik heb lang in vaste dienst gewerkt, maar 6 jaar geleden ben ik voor mezelf begonnen. Ik ondersteun bedrijven, waaronder Stella Agency, met advies over marketing, strategie en verkoop. Daarnaast geef ik nog les in marketing en strategie op onder meer de Erasmus Universiteit in Rotterdam en heb ik een eigen verpakkingsbedrijf. Als er een marketingprobleem is dat gekraakt moet worden, word ik vrolijk.’

Wat vind je het leukst aan je werk?

‘Ik werk op projectbasis voor bedrijven in allerlei verschillende branches. Het leuke is dat de spelregels hetzelfde zijn in deze branches, maar dat ze allemaal een ander product maken of een andere dienst aanbieden. Zo zit ben ik het ene moment met een project bezig dat volledig in de virtual en augmented reality zit en het andere moment ben ik bij een kartonnagebedrijf. Saai is het nooit!’

Hoe ziet jouw ideale beurs eruit?

‘Voor mijn werk heb ik heel veel beurzen gedaan, overal ter wereld. Van Las Vegas tot Finland en Moskou. De voorbereiding moet kloppen en de boodschap moet duidelijk zijn. Als marketingprofessional kijk ik naar welke boodschap een bedrijf wil uitstralen en dat moet ook naar voren komen op een beurs.’

Hoe onderscheid je je op een beurs?

‘Je moet opvallen en er moet een duidelijk thema zijn. Als je naar een stand kijkt, moet er direct duidelijk zijn wat je er als bezoeker of klant kunt halen. Communicatie is hierbij erg belangrijk en daar komt mijn rol als adviseur dan ook om de hoek kijken.’

Waarom zijn beurzen volgens jou nog steeds van toegevoegde waarde?

‘Beurzen zijn onvervangbaar. Je kunt er enerzijds klanten en relaties ontvangen, maar je kunt ook je product tentoonstellen. Hoeveel je ook op internet kunt laten zien, op een beurs kunnen bezoekers jouw product beleven.’

 

Foto: Clickshots

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!