Libema
30 oktober 2025

AllSolutions kiest EXPO Greater Amsterdam als dynamisch decor voor QX NXT25

Door Mahlee Plekker

Rubrieken

Een nieuwe naam, een nieuw concept en een nieuwe insteek. Na jaren van succesvolle klantendagen vond AllSolutions, softwareleverancier van SaaS-oplossingen, het tijd voor vernieuwing. Op donderdag 18 september vond in EXPO Greater Amsterdam de eerste editie plaats van QX NXT25, een inspirerende en interactieve dag voor klanten, partners, collega’s en relaties van het bedrijf. Ruim 120 bezoekers kwamen samen rondom de centrale vraag: What’s next? Waar gaat AllSolutions naar toe? Laura Graafland-Heesters, Manager Marketing & Communicatie bij AllSolutions blikt terug op hun vernieuwde event.

Vernieuwde opzet: samen creëren we de toekomst

AllSolutions introduceerde dit jaar een nieuw concept voor ​haar jaarlijkse klantendag: QX NXT. ‘Dit is hét jaarlijkse moment om klanten, prospects​, partners en ​relaties te informeren over wat komen gaat. Ook willen we ze inspireren en uitnodigen om na te denken over hun groeipad. En hoe onze oplossing - het QX ​platform - hen daarbij kan helpen’, vertelt Laura. ‘Samen creëren we de toekomst, dat was ons thema én onze insteek.’

Subruimtes voor parallelle sessies

EXPO Greater Amsterdam bleek de ideale plek voor QX NXT. De locatie biedt voldoende subruimtes voor parallelle sessies en een licht, open congrescentrum dat uitnodigt tot interactie. ‘We zochten in eerste instantie een plek waar we meerdere sessies konden organiseren binnen één overzichtelijke ruimte’, vertelt Laura. ‘We hadden al fijne contacten met EXPO Greater Amsterdam, waar deze mogelijkheid inderdaad bestond. Hoewel we uiteindelijk voor een net iets andere insteek hebben gekozen, had EXPO met het congrescentrum precies de flexibiliteit die we daarin nodig hadden.’

QX NXT25

Nieuw dit jaar was dat de bezoekers van QX NXT25 hun programma zelf konden samenstellen. ‘Dit biedt meer flexibiliteit in de drukke werkagenda’s’, vertelt Laura. In totaal waren er ruim 26 sessies verspreid over de dag: van kennissessies tot interactieve mini-hackathons en inspirerende talks over AI, finance en digitale transformatie. Tijdens QX NXT25 vond de lancering van QX4Finance plaats, een gestandaardiseerde SaaS-oplossing die financiële bedrijfsprocessen automatiseert en transformeert. Ook werd Quinn geintroduceerd, de nieuwe digitale collega om slimmer, makkelijker en efficiënter met QX te werken.

Branding tot in detail

Omdat QX NXT25 de eerste editie van een nieuw concept was, was een strakke branding extra belangrijk. AllSolutions wilde dat het merk voelbaar was in alle details. Laura: ‘Vanaf de save-the-date tot de aftermovie liep één herkenbare visuele lijn door.’ De locatie zelf droeg daaraan bij: met haar gele accenten sloot EXPO visueel mooi aan bij de huisstijl van AllSolutions. Op de dag zelf kwamen huisstijlelementen terug in de signing, decoratie en zelfs in de catering. ‘We hadden een donutwall met donuts in onze huisstijlkleuren, zuilen met sessienummering en een grote timetable bij de entree,’ vertelt Laura. ‘Met zoveel verschillende sessies vonden we het belangrijk dat het voor de bezoekers direct duidelijk was waar ze naartoe moesten.’

Podcastkas

Een opvallend onderdeel van het event was de pop-up kas midden in de ruimte. Hier werden gedurende de dag podcasts opgenomen met sprekers en klanten, die later als content werden ingezet voor de follow-up. ‘Bij AllSolutions zijn podcastopnames een belangrijk middel om waardevolle content te delen met onze doelgroep ’, vertelt Laura. ‘De kas - het was zelfs een kas ín een kas - zag er niet alleen leuk uit, bezoekers konden met headsets ook meeluisteren. Dat zorgde voor een extra laag beleving.’

Samenwerking met EXPO Greater Amsterdam

Over de samenwerking met het team van EXPO is Laura alleen maar lovend. ‘Vanaf het eerste moment dachten Denise en Yaël van EXPO Greater Amsterdam mee’, vertelt Laura. De korte communicatielijnen en proactieve aanpak zorgden voor rust in de aanloop naar het evenement. ‘Ik hou van events organiseren, maar in mijn rol heb ik niet altijd tijd voor alle details’, vertelt Laura. ‘Dan is het goud waard om te weten dat alles in goede handen is.’

Succesvolle eerste editie van QX NXT

De eerste editie van QX NXT25 smaakt naar meer. Het nieuwe format, de sterke inhoud en de flexibele locatie bleken een succesvolle combinatie. ‘EXPO Greater Amsterdam biedt heel veel mogelijkheden’, zegt Laura. ‘Je kunt het er zo groots of kleinschalig maken als je zelf wilt. Voor ons was het de perfecte plek om QX NXT25 een vliegende start te geven.’