Back Back Nieuws

360FOODEVENTS: Overkoepelend label voor drie bekende namen met 360 graden oplossingen

02 april 2015
Time for a change: Tijdens de eerste dag van beurs event 15 is bekend gemaakt dat drie grote spelers op de markt van eventcatering verder zullen opereren onder het label 360FOODEVENTS. Verhaaf Party Catering, Grand Catering en Taat & de Regt zullen voortaan vindbaar, herkenbaar en zichtbaar zijn onder deze overkoepelende naam. De markt verandert en met deze stap maken de organisaties duidelijk dat zij in kunnen spelen op alle mogelijke aanvragen op het gebied van verzorging van food & beverage op locatie. De tot voor kort afzonderlijk werkende cateraars blijven vanuit hun bestaande locaties in de regio’s Amsterdam, Utrecht en Den Haag functioneren.

Alles draait om aandacht
Met de pay-off ‘Alles draait om aandacht’ werd de nieuwe naam onthuld door directeur Henk Kroneberg en zijn medewerkers. Wat wordt er anders? Volgens Henk Kroneberg zijn alle bestaande krachten gebundeld en aangevuld om in te spelen op de marktvraag in 2015: ‘In tien jaar tijd is er enorm veel veranderd. Opdrachtgevers zoeken naar foodtrucks, espressowagens, finger food, TV chefs etc. Zaken die we al lang aanbieden, maar ons imago sloot daar nog niet goed bij aan. De drie bedrijven stonden onder andere bekend om de afgerokte buffetten en meer-gangen diners. Iets wat we zeker blijven aanbieden, maar we willen ook verder groeien in alle segmenten van A tot Z. Echt 360 graden dus. We zijn meer dan een jaar bezig geweest met deze transitie. Zeker niet om geforceerd hip te zijn maar we weten dat we elke aanvraag perfect kunnen invullen, ook in samenwerking met bestaande partners.’

Naast partycatering exploiteert 360FOODEVENTS een aantal eigen locaties en restaurants waaronder de Nieuwe Kerk en Stadspaleis Het Spaansche Hof in Den Haag, de catering in het Muziekgebouw aan ’t IJ, waar ook restaurant Zouthaven wordt geëxploiteerd, in Amsterdam en de catering van het Beatrix Theater, waar onder andere het Queens restaurant is gevestigd.

Inspelen op perceptie
Met deze nieuwe synergie heeft 360FOODEVENTS een brede spankracht met 85 werknemers, vier kantoren, een productiekeuken in eigen beheer en heel veel ervaring. De open, kleurrijke en praktische website van de organisatie speelt in op de perceptie van de aanvrager. Henk Kroneberg: ‘Opdrachtgevers weten goed wat ze willen, zij bezoeken zelf festivals, gebruiken Google en lezen foodblogs. Old school catering is passé. We kunnen nu in een paar clicks de perceptie van opdrachtgevers invullen:

CLASSICS; favoriete gerechten in moderne jasjes voor ieder denkbaar evenement. 
EASY CLASSICS; hoge standaard, lage prijzen. 
FINE FOOD FINE DINING; exquise gerechten van Nederlandse top chefs. 
IMPACT; biologisch, duurzaam en ‘no waste’ om je vingers bij af te likken. 
FOOD & SERVICE; productie van kwaliteitsgerechten voor collega cateraars en evenementenlocaties.’ 

Foto: Koen Peters

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!