Back Back Nieuws

Zeven wake up calls tijdens het congres Food Executive Europe

10 februari 2015
Het congres Food Executive Europe is 9 februari van start gegaan in het MECC in Maastricht. Het internationaal georiënteerde congres is een initiatief van een drietal organisaties die actief zijn in de wereld van hospitality, foodservice en catering. Het programma duurt twee dagen en biedt de streng geselecteerde deelnemers een scala aan internationaal georiënteerde key note speakers en trendwatchers binnen de vakgebieden.

The Agenda for the Future, There is no Time to Waste
Tijdens de tweede editie van dit exclusieve seminar ontmoeten in totaal circa 700 beslissers elkaar, een groei van 200 deelnemers ten opzichte van vorig jaar. Het thema van deze editie is opnieuw ‘The Agenda for the Future, There is no Time to Waste’. De intentie van de organisatoren is om met behulp van een aantal deelonderwerpen dit thema gemeenschappelijk op de kaart te krijgen. Een aantal ‘wake up calls’ vormen de rode draad in de lezingen, business cases en workshops die gedurende de twee dagen gegeven worden door trendwatchers, keynote speakers, en specialisten op het gebied van hospitality, foodservice en catering. ‘De verwachting is dat de wereldbevolking in 2015 zal groeien tot 9 miljard inwoners. Dit betekent dat iedereen opzoek gaat naar nieuwe manieren om de wereld voor iedereen leefbaar te houden. Om samen tot duurzame oplossingen te komen richt Food Executive Europe zich op zeven algemene topics, die passen bij het thema ‘The Agenda for the Future’, aldus de organisatie.

Zeven wake up calls voor de food en hospitality branche:
WATER: In 2013 leeft 36% van de wereldbevolking in waterarme gebieden, als we hier niets aan doen, dan wordt dit 50% in 2050.

STROOM: Meer dan de helft van de warmte die we in onze huizen en gebouwen gebruiken verdwijnt via muren, ramen en daken.

FOOD: In Europa wordt 180 kg voedsel per persoon per jaar weggegooid, ieder jaar wordt er 20 miljoen ton dode vis in zee teruggegooid.

VERVUILING: Iedere stad bevuilt een groot gebied buiten de grenzen. Alleen London heeft al 300 maal zijn oppervlakte nodig om aan zijn vraag te voldoen en de vervuiling kwijt te kunnen.

VERANDERENDE MARKTEN: Klant tot klant initiatieven, zoals Airbnb en Couchsurfing, zijn snel groeiende aanvullingen op het traditionele hotelaanbod. Couchsurfing biedt wereldwijd al 1,2 miljoen bedden aan.

GEZONDHEIDSZORG: Mensen worden zich steeds bewuster van de opties en keuzes voor een gezonde levensstijl. De hospitality en food service industrie heeft hierin een verantwoordelijkheid.

EDUCATIE: Horeca en het toerisme is goed voor 8% van de banen in de wereld en heeft het hoogste groeipotentieel in vergelijking met iedere andere sector.

Foto: Pitch PR

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!