Back Back Nieuws

Workshops gebaseerd op nieuwsgierigheid: EYEopener

07 mei 2010
EYEopener is de nieuwe naam voor een reeks inspirerende workshops in 2010 onder leiding van Nicoline van Straten, gebaseerd op nieuwsgierigheid. Nieuwsgierigheid heeft alles te maken met geconcentreerd kijken naar de oorsprong van zaken, zonder vooroordelen. Als we er de tijd voor nemen is nieuwsgierigheid de grootste inspiratiebron die er is. En omdat we allemaal op zoek zijn naar inspiratie om oorspronkelijke en effectieve evenementen te organiseren, maken we dit jaar het jaar van de nieuwsgierigheid. Is je nieuwsgierigheid geprikkeld, dan is de volgende vraag: wat gaat er gebeuren?

Reclame jutten
Dinsdag 25 mei 13.00-18.00 uur

Raoul Bissecker geeft in een interactieve presentatie zijn visie op nieuwsgierigheid. Aan de hand van commercials en advertenties gaat hij met de deelnemers op zoek naar de trends van dit moment. Na afloop kijkt Nicoline van Straten met de deelnemers naar de toepasbaarheid van nieuwsgierigheid bij events. Raoul Bissecker, strateeg/creatief freelancer en voormalig creatief directeur bij Kumpany, ontwikkelde succesvolle campagnes, promoties, sponsorships en merkactivaties voor merken als Bacardi, Monsterboard.nl NS, Orange en T-Mobile. Hij is medeoprichter van Music Works, een adviesbureau voor muzieksponsoring.

Strand jutten
Donderdag 5 augustus 18.00-23.00 uur

Met de avondzon in de rug of het gezicht, struin je het strand van Noordwijk af, op zoek naar mooie materialen die de zee je geeft. Met behulp van je vondsten maak je, onder leiding van kunstenares Mirjam Janse en Nicoline van Straten, een persoonlijk kunstwerk met als titel: Verrassing! Een lekkere bbq vormt de afsluiting.

Podium jutten
Maandag 27 september* 19.00-23.00 uur

Samen met andere organisatoren ga je naar een nader te bepalen voorstelling in de schouwburg van Utrecht, Amsterdam of een andere grote stad in de Randstad (afhankelijk van programmering van nieuwe theaterseizoen). Roy Grünewald geeft een inleiding op de theaterprincipes die bij evenementen gebruikt worden. Met een vernieuwde nieuwsgierige blik kijk je naar de voorstelling en bespreekt die tijdens de naborrel. Roy Grünewald, creative director van InExtensio Creative Concepts, is van huis uit theaterregisseur, werkte bij de Arjan van Dijk Groep als conceptontwikkelaar voor evenementen en was directeur van schouwburg De Nieuwe Doelen te Gorinchem. Hij heeft zich gespecialiseerd in creativiteitsontwikkeling en doceert 'Imagineering' aan de Academy for Leisure (NHTV) in Breda.

* Datum is onder voorbehoud. Afhankelijk van programmering van nieuw theaterseizoen.

Straat jutten
Dinsdag 23 november 13.00-18.00 uur

Onder leiding van Richard Stomp en Nicoline van Straten ga je, gewapend met camera en een onbevangen blik, de straat op. Wat daar allemaal te zien is, inspireert je voor je komende events. Straatjutter Richard Stomp is oprichter en CWO (Chief Wow Officer) van WOWIDEAS, een bedrijf dat diensten levert voor innovatie. Hij heeft ruime ervaring in het bedrijfsleven en als innovatieadviseur. Richard combineert analyse met creativiteit. Richard: "Je gasten leer je niet kennen als je binnen blijft. Ga de straat op!"

EYEopener
Deze serie workshops is een eye-opener voor iedereen die professioneel met evenementen omgaat, hetzij in het bedrijfsleven, bij de overheid of voor not-for-profit instellingen, of werkzaam is aan bureau- of leverancierszijde. De workshops behandelen unieke visies en staan daardoor op een hoog niveau. Daarmee zijn ze geschikt voor enigszins tot uiterst ervaren organisatoren en communicatie- en marketingdeskundigen, die bereid zijn buiten-de-box te denken. Het is een uitstekende netwerkgelegenheid.

Kosten zijn € 250 ex BTW per keer, de gehele serie van vier kost € 750 ex BTW; schrijf je je namelijk in voor de hele serie, dan ben je onze gast tijdenshet zomerse strandjutten op het strand van Noordwijk. Bij de prijs van alle workshops zijn verrassende drankjes en hapjes inbegrepen. Strand jutten is inclusief bbq en Podium jutten is inclusief entree theater.

Aanmelding kan geschieden via alive@livehouse.nl. Het aantal deelnemers is vanwege de intensiteit van het programma gelimiteerd. Minimaal aantal deelnemers voor doorgang is 10 personen. Voor inhoudelijke vragen bel je 071-5661 661 of mail je nicoline@livehouse.nl. Deze EYEopener kan ook in-company worden gegeven en heeft dan als neveneffect teambuilding.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!