Back Back Nieuws

Workshop over het uitnodigingstraject op event 14

28 maart 2014

Op event 14
organiseert Erik Peekel van Aaaaha! the Actor Factory een workshop over het
uitnodigingstraject. Hoe kun je je evenement zo aantrekkelijk vermarkten dat de
genodigden er reikhalzend naar toe leven? Alvast een paar tips op een rij…

De juiste trigger
Als je een uitnodiging
ontvangt dan beslis je of je de bijeenkomst de moeite waard vindt. Als
organisator moet je dus goed nadenken over een geschikte trigger. Wat levert
een bezoek aan je evenement op? Veel uitnodigingen worden geschreven vanuit het
perspectief van de organisator. Wie de genodigde wil overtuigen, schrijft de
uitnodiging in de taal van de genodigde.

Stem je programma af op je genodigden. Met welke spreker of muziek doe je hen
een groot plezier? Welke datum past in hun agenda’s en welke locatie kunnen zij
makkelijk bereiken? Uit je uitnodiging moet duidelijk blijken wat men kan
verwachten. Tegelijkertijd moet je het zo prikkelend mogelijk houden.
Nieuwsgierigheid is een krachtige drijfveer, geef dus niet direct alles prijs.

De ultieme uitnodiging
Hoe ziet de perfecte
uitnodiging eruit? In elk geval moet die zo persoonlijk mogelijk zijn. Je moet
niet het gevoel hebben dat je uit een mailbestand bent geplukt. Als je een
relatie evenement organiseert betrek dan iedereen met klantcontact bij het
uitnodigingstraject. Als je een uitnodiging ontvangt van iemand die je kent,
dan heb je daar direct een warmer gevoel bij. Wanneer je e-mail gebruikt, vermijdt
een info@ of no-reply@ adres als afzender. Bekijk hoe je een persoonlijke noot
kunt toevoegen aan elke uitnodiging.

Gratis workshop op event 14
In de workshop krijg je
veel meer tips. Dan gaat het ook over het beperken van no-show, het gebruik van
social media en filmpjes. Op woensdag 2 april kun je gratis deelnemen aan de
workshop “Het uitnodigingstraject: hoe verleid je je deelnemers?” De sessie
vindt plaats in zaal 2, hal 2 / 14.45 – 15.25 uur / aanmelden is niet nodig,
vol = vol.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!