Back Back Achter de schermen

Wo xuexi New Media…

04 november 2009

Hologram, smartprojecting, Led, videotafel, mobile, conversie, content, search engine optimization, social media, Twitter, LinkedIn, RFID, lifehacking, usability, etc etc. Termen die mij tot voor kort volkomen abracadrabra leken en meer weg hadden van Chinees. Maar toen kwam voor mij als eventmanager van High Profile Uitgeverij de organisatie van ons New Media Congres in beeld en op mijn agenda en ging er een compleet nieuwe (media) wereld voor mij open…

It’s the final countdown.. .nog drie weken aftikken en dan wordt onze branche binnen een dag bijgepraat over de ontwikkelingen van nieuwe media binnen de evenementenbranche. En, nog belangrijker, de toepassing daarvan. Enige tijd geleden begonnen we met de organisatie van deze editie, als succesvolle opvolging van het congres in 2007. Met grootse plannen en duidelijke doelen: grote namen achter de microfoon, niks commerciële sprekers, masterclasses die écht gericht zijn op de evenementenbranche en een uitgebreid beursplein met praktische toepassingen, vervolgden wij het traject met vele brainstormsessies.

Ik, als nieuwe media leek, stond erbij en keek ernaar. Bedacht me dat ik me maar beter kon storten op het logistieke deel van het evenement. Nu, een paar maanden later heb zelfs ík veel opgestoken van wat er allemaal mogelijk is. Wat je wel, en ook best relevant , beter niet kunt toepassen bij evenementen. Sterker nog, ik ben nu superenthousiast  (hou je vast…ik Twitter) want ik begin steeds meer te snappen van wat ooit Chinees voor me leek. En dat betekent heel wat…geloof me.

Een stormvloed aan kennis

Nog maar enkele weken dus, op maandag 23 november om precies te zijn, zal Spant! Bussum volstromen met organisatoren, toeleveranciers en opdrachtgevers uit de evenementenbranche, allemaal eager om het maximale uit het congres te halen. Volgens Isabel van den Berg, van de locatie Spant! Bussum, doen ze er momenteel álles aan om de geesten die Derek Ogilvie afgelopen zondag in het pand spotte te verdrijven om de focus te richten op de stormvloed aan kennis die je om de oren zal vliegen. Want, niet voor niets is een van de speerpunten van het congres: informeren. En geïnformeerd wordt je zeker!

Vincent Everts opent met een wervelwind aan trends en ontwikkelingen binnen de wereld van nieuwe media. Joost de Valk zal vervolgens, met een wat rustigere basis, je informeren over hoe je online beter vindbaar wordt. Na een korte (netwerk) pauze krijg je zelf de gelegenheid om jouw gekozen masterclasses te volgen, variërend van de do’s & dont’s van nieuwe media bij evenementen tot een sessie over Usability en conversie, ofwel ‘hoe beweeg ik mijn websitebezoeker tot actie?’ tot een masterclass over hoe je de social media voor, tijdens en na jouw evenement inzet.
Eindig de dag verrassend met Jeroen Mol over Beyond Reality en Martijn Aslander over hoe je je werk slimmer en efficiënter kunt organiseren en ga naar huis met diverse handvatten die je worden uitgereikt door dagvoorzitter Ronnie Overgoor.

Your choice is our demand
Wij vroegen iedereen om suggesties voor onderwerpen die jij graag terug zou willen horen zien. Een groot aantal is op het congres terug te vinden. RFID toepassingen? De masterclass Praktijkcase Picnic behandelt de rfid-toepassing ikTags die recent aan Picnic zo'n succesvolle bijdrage leverden.  Mobiele toepassingen kwamen ook veelvuldig naar voren in de wensenbol. Voor de geïnteresseerden hebben we dan ook een aantal toepassingen die op het beursplein te zien zijn. Bezoek zeker M-tickets (mobile ticketing en mobiele loterij), die een stand bemannen op het beursplein en een speciale loterij voor het congres ontwikkeld hebben. Kom meer over hun te weten en bezoek hun stand. Beter nog: doe interactief mee aan hun loterij en win een eigen mobiele toepassing tijdens jouw evenement! Ook BubbleFish, gespecialiseerd in mobiele applicaties, tref je daar.

En eyecatchers:  ik noem maar even de Microsoft Surface tafel die door Heuvelman Sound & Vision gepresenteerd wordt en LiveLAB met hologram. Laat een Quickscan zoekmachinemarketing uitvoeren (want het kan altijd beter!) of laat je informeren over de conversie van je website. Kortom, genoeg redenen om tijdens het congres tijd te investeren in een bezoek aan het beursplein.

Speedmeet nu, maak kennis die dag!

Informeren, inspireren en netwerken. Daar staat het New Media Congres voor. Tijdens de pauzes en netwerkborrel heb je alle gelegenheid om met je branchegenoten van gedachten, ideeën, ervaringen en visitekaartjes uit te wisselen. Het netwerken begint al (en gaat door) op Internet. We hebben dan ook de nieuwe media tool Speedmeet ingezet. Daarmee kom je nu al in contact met de overige reeds geregistreerde congresdeelnemers (die je vervolgens die dag gezellig fysiek ontmoet in Spant!).  

Mis het niet: hét nieuwe media congres voor de evenementenbranche! Kosten:  €295,- exclusief btw. Registreer je nu en neem je collega, klant, opdrachtgever of andere relatie kosteloos mee! 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!