Vanderloo: oprechte hospitality en Makers van MomentenVanderloo: oprechte hospitality en Makers van Momenten
Back Back Achter de schermen

Vanderloo: oprechte hospitality en Makers van Momenten

05 april 2023

In coronatijd een volledig nieuwe huisstijl doorvoeren en de plots lege agenda vullen met energiegevende activiteiten. Samen als team, want ondanks dat de evenementenbranche on hold ging, bleef het hechte team behouden. Koers houden met een organisatie die over de laatste 40 jaar zich in de markt heeft geplaatst en naam heeft opgebouwd. Vanderloo stond niet op de waakvlam maar zette onverminderd door op geheel eigen wijze. Nu staat de agenda weer vol met high-end evenementen voor grootzakelijke opdrachtgevers en blijkt de koers nog altijd juist.

Naar de toekomst kijken en positief blijven. Henry en Laurens van der Loo, eigenaren van Vanderloo, hebben een duidelijke visie voor hun organisatie en dienstverlening: ‘Inmiddels draaien we meer dan 40 jaar mee in de branche. Op eigen kracht en door onszelf te blijven. We staan bekend om onze catering, decor en evenementen. Om deze concepten nog meer kracht bij te zetten hebben we ons logo en onze pay-off aangepast naar: Vanderloo, Makers van Momenten. De organisatie en uitvoering van momenten is waar we onze opdrachtgevers in ondersteunen. Henry verzorgt het voortraject en heeft contact met de projectmanagers en Laurens richt zich op de organisatie en uitvoering. Elk evenement heeft een eigen projectmanager binnen Vanderloo. Hoewel we de afgelopen jaren niet de grootschalige evenementen konden organiseren zoals voorheen, bleven we doen wat paste binnen de norm. Vanuit opdrachtgevers was de behoefte groot aan live evenementen, waardoor we ook de hybride vorm enkele keren hebben toegepast. Daarnaast hebben we een Poké Bowl Drive Thru georganiseerd in onze straat op Koningsdag 2020. De reacties waren positief en we hebben deze nog een flinke tijd doorgezet om mooie momenten te creëren.’ 

DNA verweven in evenement 

Uitkijkend naar de toekomst komt er vooral veel energie en enthousiasme vrij: ‘Wij, het team en de opdrachtgevers zijn er weer klaar voor. De agenda staat vol met evenementen voor nieuwe opdrachtgevers en uitgestelde bijeenkomsten. We draaien zo’n 100 evenementen per jaar en dan is een goede planning wel nodig. Als het gaat om klantrelaties gaan we niet voor kwantiteit maar kwaliteit. Langdurige relaties die net als ons voor exclusiviteit en vertrouwen gaan. Ze ervaren oprechte hospitality en het DNA van de organisaties waar we voor werken is altijd terug te vinden in het eindresultaat. Dat zorgt voor herkenning en maakt het evenement eigen. We bedienen een stukje van de markt en een opdrachtgever moet bij ons passen en andersom. De ene keer is het concept duidelijk en gaan we daarmee verder, maar vaak begeleiden we onze opdrachtgever in wat ze nodig hebben. Daarom zijn we ook selectief wanneer we gevraagd worden om een pitch te verzorgen. Wij willen langskomen, kennismaken, de uitgangspunten en het budget bespreken om tot een volwaardig concept te komen. Dat kan niet op basis van een korte briefing zonder randvoorwaarden. Vanderloo heeft alles in eigen beheer en dat zien opdrachtgevers terug in de offerte. Alle elementen zitten erin en de offerte is daarom gelijk aan de factuur.’ 

Ondernemersprijs Midden-Holland 2023 

In januari 2023 stonden Henry en Laurens namens het team, leveranciers, opdrachtgevers en alle betrokkenen bij Vanderloo op het podium. De reden was de feestelijke onderscheiding bij de uitreiking van de Ondernemersprijs Midden-Holland 2023. Uit handen van burgemeester Evert Jan Nieuwenhuis ontvingen zij de winnaarstroffee in de categorie MKB. De jury kenmerkte Vanderloo op onder meer kwaliteit, persoonlijke aandacht en vertrouwen: ‘Met twee andere organisaties binnen de categorie waren we in de running voor de titel. We zijn enorm trots op de waardering die we hebben gekregen. Na de nominatie hebben we de jury ontvangen op ons kantoor in Waddinxveen. Daar hebben we gesproken over onder meer onze historie, duurzaamheid, circulair ondernemen en financiën. In 2023 doen we samen weer dat stapje extra om de kwaliteit in onze evenementen te waarborgen.’

 

Tekst: Andrea Dronk

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!