
Voor de tweede keer kunnen het Norway Convention Bureau en Check-in PR terugkijken op een zeer geslaagde en zonnige editie van het evenement de 'Norway MICE Experience'. Tijdens het event, dat plaatsvond op 29 augustus jl., hebben Nederlandse MICE-professionals zich door verschillende Noorse partijen laten inspireren onder het genot van een barbecue bereid door de bekende Noorse chef Mindor Klauset. Spreker Carla Nagel bracht deze avond nieuwe inzichten met haar lezing over neuromarketing tijdens het educatieve randprogramma van deze Noorse experience.
Tropische Noorwegen experience
Op deze zomerse dag in augustus werden vakgenoten uit de MICE-branche en zakelijke reiswereld verwelkomd op de residentie van de Noorse Ambassadeur, Mr. Martin Sørby, in Den Haag. Tijdens het programma, dat bestond uit netwerken, een barbecue met Noorse specialiteiten van chef Mindor Klauset en een lezing van Carla Nagel (Neuromarketing Science and Business Association) over 'innovative strategies to increase delegate numbers and event turnover', lieten de bezoekers zich inspireren door Noorwegen als zakelijke reisbestemming. Tijdens het event werd duidelijk dat Noorwegen - met een gemiddelde hotelprijs van €120 per nacht (incl. belastingen en ontbijt) - niet duurder hoeft te zijn dan andere Europese bestemmingen.
De specialisten van Noorwegen
Dit jaar namen Noorse specialisten uit Bergen Convention Bureau, Destination Ålesund & Sunmøre, Stavanger Convention Bureau, Visit Trondheim, Nordic Choice Hotels, Scan One en KLM de gasten mee naar 'hun Noorwegen' tijdens een korte presentatie en de netwerk- en brainstormsessies gedurende de avond. 'Noorwegen blijft een verrassende bestemming voor de zakelijke reiswereld, met talloze mogelijkheden. Met de Norway MICE Experience hebben wij de Nederlandse markt laten zien wat deze mogelijkheden zijn en waarom Noorwegen hun aandacht verdient', aldus Elisabeth Bugge manager Convention bij het Norway Convention Bureau.