Waarom niet kiezen voor water waarmee je impact maakt?Waarom niet kiezen voor water waarmee je impact maakt?
Back Back In magazine Events

Waarom niet kiezen voor water waarmee je impact maakt?

22 februari 2024

Dit is een artikel uit ons magazine Events.

Bijna iedereen heeft de afgelopen jaren tijdens een evenement weleens de dorst gelest met EARTH Water. De handzame waterpakjes zijn sinds een aantal jaar een veelvoorkomende verschijning op zakelijke evenementen, in de horeca en op festivals. Ja, water is gewoon water. Dus waarom dan niet kiezen voor water waarmee je impact maakt? ‘Wij hebben ervoor gezorgd dat mensen nu ook bij het drinken van water een verhaal kunnen vertellen. Bij elke slok help je iemand anders’, vertelt Henk Witteveen van EARTH Concepts.

‘Het schenken van ons water is een goede manier om iets bij te dragen aan een betere wereld’, vat Henk het geheel nuchter samen. ‘Wat wij doen is eigenlijk heel simpel: we verkopen zoveel mogelijk water – en inmiddels ook koffie en thee – en de winst doneren we aan waterprojecten in gebieden waar dat hard nodig is. We zorgen er dus voor dat andere mensen ook water hebben. Dat is samengevat in de prachtige slogan You Never Drink Alone.’

… op deze manier kunnen we iets goeds doen

Water verkopen om geld te verdienen of geld verdienen door water te verkopen is een semantische kwestie als je het Henk vraagt. ‘Water verkopen is een middel om het doel te bereiken dat andere mensen ook water hebben. Het is een generiek product: het gaat vrijwel nooit over de smaak van water. Dus als je daar iets aan toe kunt voegen, dan heb je al snel een onderscheidend product.’ Het is precies die logica waardoor veel eventorganisatoren ervoor kiezen om EARTH Water te schenken tijdens hun evenement. Onder het mom van ‘Joh, we moeten toch water serveren. Op deze manier kunnen we iets goeds doen’, is de keuze voor EARTH Water snel gemaakt. Het feit dat de pakken en flessen handig in gebruik zijn en duurzaamheid uitstralen, geeft de doorslag. Henk: ‘Rationeel gezien is het dan een no brainer om voor EARTH Water te kiezen.’

Water drinken moeten we allemaal

Het merk begon de waterwereld te veroveren vanuit de horeca. Henk: ‘Horecaondernemers kiezen voor dingen die langer beklijven. Onze eerste uitdaging was om de horecaondernemer het verhaal goed uit te leggen, waardoor ze bewust voor ons merk gingen kiezen. We wakkerden de bekendheid van het merk aan door artiesten te vragen om ook backstage om EARTH Water te vragen. Zo waren we al snel aanwezig bij de grote festivals en ging ook voor de schermen het balletje rollen.’ Inmiddels is ook de evenementenbranche goed bekend met het concept en levert EARTH Concepts duurzaam geproduceerde thee, koffie en vooral water aan evenementen.

Lees het volledige artikel in ons magazine Events
Tekst: Mahlee Plekker

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!