Waarom cashless de nieuwe standaard is voor de ultieme bezoekerservaring: onze 10 redenen.Waarom cashless de nieuwe standaard is voor de ultieme bezoekerservaring: onze 10 redenen.
Back Back Nieuws

Waarom cashless de nieuwe standaard is voor de ultieme bezoekerservaring: onze 10 redenen.

17 mei 2024

Bij Tactile zien we twee cruciale gebruikersgroepen: onze klanten (de evenementenorganisatie) en de bezoekers van evenementen. Hoewel we veel belang hechten aan wat gunstig is voor de organisatie, is onze missie om de ultieme bezoekerservaring te creëren. Hier zijn tien redenen waarom cashless betalen de toekomst is voor de evenementenindustrie en bijdraagt aan een zorgeloze bezoekerservaring:

Wat is cashless betalen?

Cashless betalen houdt simpelweg in dat je een bandje draagt met een ingebouwde chip met een unieke code. Met dit bandje kun je voor en tijdens het evenement tegoed toevoegen en vervolgens bij de bar of foodtrucks betalen door simpelweg je bandje te laten scannen. Op deze manier doe je een betaling.

#1 Korte wachtrijen: Met cashless betalen zijn er aanzienlijk kortere wachtrijen bij de bar en foodtrucks. Minder handelingen zijn nodig voor het verwerken van munten, zowel voor de bezoekers als het barpersoneel tijdens het bestellen. Dankzij de Tactile Fast modus verloopt het bevestigen van betalingen sneller dan ooit, zeker in vergelijking tot pinnen.

#2 Gemakkelijk overal opwaarderen: Wij adviseren bezoekers om vooraf geld op hun account te zetten, in een ideaal geval zelfs al bij het aankopen van het ticket!Dat zorgt dat ze bij aankomst direct kunnen genieten van alles wat het festival te bieden heeft. Opwaarderen kan overal, zelfs bij de bar zelf!.

#3 Transparantie in tegoed en transacties: Bezoekers hebben overal inzicht in hun tegoed en transacties, waardoor het gemakkelijk is om bij te houden hoeveel ze hebben uitgegeven.

#4 Multifunctioneel bandje: Het polsbandje dient niet alleen als toegangsbewijs, maar maakt ook onderscheid tussen verschillende soorten bezoekers, zoals VIP's, campinggasten en crew, en fungeert tevens als betaalmethode. Daarnaast is het een mooi middel om verbinding te creëren tussen de bezoekers door unieke designs op het bandje.

#5 Waterdicht en robuust: Het bandje is waterdicht en robuust, waardoor bezoekers het niet kwijtraken, zelfs niet tijdens het dansen, zwemmen en zweten op een warme zomerdag.

#6 Ondersteuning van vele online betaalmethoden: Met de groeiende populariteit van online betalingen is het belangrijk dat jouw betaalmethoden worden ondersteund, de een betaalt graag met een creditcard, de andere met PayPal, weer een ander met cash geld! Bij Tactile is dat allemaal geen probleem en ondersteunen we tot wel 24 betaalmethodes.

#7 Automatische terugstorting van tegoed: Na het evenement wordt het resterende tegoed op het bandje automatisch teruggestort. Onze gegevens tonen aan dat bezoekers dit geweldig vinden en juist meer uitgeven in vergelijking met munten. Die extra omzet kun je als ondernemer in deze tijd goed gebruiken! 

#8 Duurzaamheid en gemak: Veel evenementen werken inmiddels met retour bekers in het kader van de duurzaamheid. We zorgen ervoor dat het bedrag van een geretourneerde beker eenvoudig rechtstreeks wordt teruggestort in de portemonnee van de bezoeker, in plaats van het gedoe met plastic beker munten. Dit is niet alleen goed voor het milieu, maar ook veel gemakkelijker voor de bezoeker.

#9 Betrouwbaarheid: Heb jij weleens last gehad van een (stroom)storing bij de supermarkt of op je werk? Dat kan natuurlijk erg vervelend zijn, maar als een betaalsysteem van een evenement er enkele uren uitvalt kan dit enorme gevolgen hebben. Cashless systemen zoals die van Tactile hebben een offline modus ingebouwd, waardoor als er even ergens een probleem zich voordoet je als bezoeker daar geen last van hebt. Dat maakt cashless de meest betrouwbare vorm van betalen op een evenement. 

#10 Passend voor jouw bezoekers en evenement: Naast gepersonaliseerde polsbandjes biedt Tactile ook anonieme betaalpassen aan voor evenementen waar geen toegangscontrole vereist is, zoals foodtruckfestivals of carnaval. Het voordeel hiervan is dat deze passen gemakkelijker kunnen worden gedeeld en dat er geen account hoeft te worden aangemaakt, zonder concessies te doen aan de vele functionaliteit. In deze tijd fungeren jouw gebruikers als jouw ambassadeurs, en het is essentieel om ervoor te zorgen dat zij jarenlang terug gaan komen. Daarom is het des te belangrijker om naar je gebruikers te luisteren en hun behoeften nauwlettend in de gaten te houden!

 

 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!