VVV Zuid-Limburg gaat Europese samenwerking aanVVV Zuid-Limburg gaat Europese samenwerking aan
Back Back Nieuws

VVV Zuid-Limburg gaat Europese samenwerking aan

20 december 2017

VVV Zuid-Limburg is trotse partner van het Interreg Europe project ‘BRANDTour’. Dit project is een samenwerking tussen zes Europese toeristische regio’s met als doel het toerisme in de regio te ondersteunen door de promotie, innovatie en diversificatie van het aanbod te verbeteren.

Afgelopen week organiseerde en ontving VVV Zuid-Limburg het gezelschap afkomstig uit Toscane, de Balearen, Kreta en Letland in Parkhotel Valkenburg voor het tweede Interregional Learning Event. Tijdens deze bijeenkomst presenteerde elke partner ‘Good Practices’ waarbij de focus dit keer lag op het herwaarderen van attracties door middel van betere marketing, branding en communicatie. Naast de projectgroep waren ook verschillende gemeenten, toeristische ondernemers en Hogeschool Zuyd aanwezig.

Good Practices

Anya Niewierra, algemeen directeur van VVV Zuid-Limburg, trapte af met de 10 principes van duurzame destinatiemarketing die VVV Zuid-Limburg toepast. Vervolgens presenteerden de aanwezige partners hun goede voorbeeld projecten van hun eigen regio. Zo presenteerde VVV Zuid-Limburg over ‘Kerst in Zuid-Limburg’ en hoe dit een voorbeeld kan zijn om seizoensverlenging in een regio toe te passen. Deze voorbeelden zijn na de bijeenkomst geëvalueerd middels een focusgroep aan de hand van verschillende criteria, zoals hun mate van innovatie, effectiviteit, efficiëntie, duurzaamheid en overdraagbaarheid.

Interregional Learning Event

Om het ‘leren’ te versterken, wordt het interregional learning event aangevuld met verschillende studiebezoeken in de regio Zuid-Limburg. De eerste dag heeft het gezelschap een bezoek gebracht aan Kerststad Valkenburg dat onlangs verkozen is tot ‘European City of Christmas 2018’. Erg onder de indruk waren zij dan ook van het unieke aanbod van Valkenburg; zij bezochten namelijk de kerstmarkten in de grotten, MergelRijk, Route d’Amuse en de Christmas Parade. De tweede dag maakten de partners kennis met urban Heerlen middels een Street Art Tour en een kijkje achter de schermen van het nieuwe winterfestival Holy Moly Heerlen. 'Een verrassend en interessant contrast', aldus de groep.

Meer Nederlandstalige informatie over BRANDTour kun je hier lezen. Meer over het Interreg Europe project lees je hier.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!