Vrijetijdssector slaat handen ineen voor coronamonitorVrijetijdssector slaat handen ineen voor coronamonitor
Back Back Nieuws

Vrijetijdssector slaat handen ineen voor coronamonitor

15 april 2020

De bedrijven Appic (een populaire telefoonapplicatie voor festivalbezoekers), Eventix (verkoopt o.a. tickets voor Solar Weekend), Partyflock (de grootste party site van Nederland) en The PEPr Company (organisator van o.a. Amstel Gold Race) slaan de handen ineen met KENSØN (marketing, pr en onderzoeksbureau) om middels een onlinestudie antwoord te geven op prangende vragen van ondernemers die actief zijn in de vrijetijdssector. Zo hopen ze inzicht te geven in het te verwachte consumentenvertrouwen en gedrag.

Vrijetijdssector

De onlinestudie is met name gericht op evenementen, horeca, reizen, cultuur en sport. De initiatiefnemers en aangesloten partners roepen hun clientèle en alle andere bedrijven binnen de sector op om de studie te verspreiden, zodoende kunnen er representatieve antwoorden worden gegeven op vragen die ondernemers in de sector hebben.

Initiatief

Het initiatief is afkomstig vanuit KENSØN, een relatief jong en nieuw marketing, pr en onderzoeksbureau dat door Kenny Mordang (mede-eigenaar van Essential Festival) in 2019 werd opgestart. ‘Onze klanten zijn veelal actief in de vrijetijdssector. Zij hebben meer vragen dan antwoorden en daar moesten we iets mee. Zo ontstond in een brainstormsessie met Guy Hombleu het idee om de samenwerking op te zoeken met andere toeleveranciers in de sector om zodoende de gehele sector te voorzien van broodnodige inzichten’, aldus Kenny Mordang.

Samen staan we sterk

‘Samen staan we sterk en hebben we een ongekend bereik. Zodoende kunnen we alle deelnemende bedrijven - van restaurants tot festivals - representatieve inzichten bieden. De deelnemende bedrijven die de studie verspreiden, ontvangen kosteloos een onderzoekrapportage met relevante inzichten per sector’, aldus Guy Hombleu.

Deelnemen

Bedrijven die actief zijn in de vrijetijdssector en geïnteresseerd zijn in het mede verspreiden van de studie en het ontvangen van de rapportage kunnen deelnemen aan het initiatief. Ze worden gevraagd zich in te schrijven via de website www.leisureyourfuture.com om vervolgens de studie te verspreiden onder hun eigen (particuliere) doelgroep. De enquête zelf invullen? Ga naar www.leisureyourfuture.com/enquete.

Foto: Wouter Roosenboom

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!