
Quarantaineniveau
‘Natuurlijk, het quarantaineniveau haalden we bij lange na niet meer’, vertelt Droog. ‘En dat is maar goed ook, want met onze registratieprojecten liep het de afgelopen maanden storm.’ Maar de vraag naar het online eventplatform bleef. Deels omdat organisatoren hun events in hybride vorm aanboden, maar ook omdat men de smaak te pakken had en de voordelen van een online event inzag.
Razend druk met streamen
‘Van onze partners uit de AV- en studiohoek ontvingen we exact dezelfde signalen: ze hadden het razend druk met streamen,’ aldus Droog. ‘Na de zomervakantie zien we het aandeel van events die volledig online worden gehouden binnen onze orderportefeuille zelfs nog verder toenemen.’
Inzichten delen
Om de klanten van Invitado te kunnen adviseren, werden de offerteaanvragen en orderbevestigingen van de achterliggende periode in kaart gebracht. En dat maakte inzichtelijk wanneer organisatoren de voorkeur geven aan een online event. Op de vraag of Droog bereid is die inzichten te delen, aarzelt hij geen moment. ‘Natuurlijk, als we de branche daarmee helpen, doen we dat graag. Uiteindelijk maakt iedereen toch zijn eigen afweging!’
Welke events worden nu nog altijd online georganiseerd?
Los van de inzet van Transmisión Livestreams voor hybride events, is een online event post-covid een vaak gemaakte keuze voor:
- Events waarin met name kennis wordt gedeeld. Denk bijvoorbeeld aan scholing en trainingen. Door met interactie los te komen van alleen maar zenden, creëer je de mogelijkheid de kennisoverdracht te ondersteunen, waardoor informatie beter beklijft.
- Interne events met een geografisch uiteenlopende doelgroep. Vanuit praktische of milieuoverwegingen of om reiskosten te besparen wordt een online event steeds vaker als meest logische keuze gezien. Aanvankelijk zagen we dit bij bedrijven met vestigingen in verschillende landen, inmiddels ook in toenemende mate bij organisaties met vestigingen in verschillende delen van het land.
- Events met een doelgroep die voornamelijk online of digitaal actief is, zoals online marketeers, informatiebeveiligers en ICT’ers.
‘Desgevraagd gaven verschillende van onze klanten aan dat het in veel gevallen eenvoudiger en ook voordeliger kan zijn een event in online vorm te realiseren,’ aldus Droog. ‘Begrijp me vooral niet verkeerd: ook wij zijn dolblij dat we weer gewoon met onze scanners en printers op pad mogen. En gelukkig zijn er ook nog heel veel events, zoals beurzen, waar elkaar live ontmoeten eigenlijk de enige optie is.’