Venue Marketing Academy lanceert trainingen voor locaties & hotelsVenue Marketing Academy lanceert trainingen voor locaties & hotels
Back Back Nieuws

Venue Marketing Academy lanceert trainingen voor locaties & hotels

02 februari 2023

De beste vak-experts op het gebied van sales en marketing staan bij iedere training aan de basis. In groepen van maximaal 7 personen ontvang je een relevante mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie. Venuemarketing (VM) doet veel onderzoek naar hoe opdrachtgevers & bureaus locaties vinden en boeken. ‘Deze data vormen het fundament van iedere training’, vertelt Stijn Oude Vrielink, eigenaar van Venue Marketing Academy. Met Isabel van den Berg samen is VM goed voor meer dan 25 jaar ervaring in het vermarkten van locaties. 

Ervaring en onderzoek aan de basis

14 jaar geleden begon Stijn als marketeer bij OCEANDIVA. Sinds 2016 traint en begeleidt Stijn met VM locaties en hotels in heel Europa vanuit zijn kantoor in Düsseldorf. Vorig jaar sloot Isabel zich aan bij VM. Deze eventprofessional is een kei in het verbinden van mensen en ideeën en heeft veel ervaring op het gebied van marketing en sales in de evenementenbranche. De twee combineren hun ervaring met onderzoek naar het gedrag van opdrachtgevers die locaties zoeken en boeken. 

Van pijn naar 11 Trainingen

De afgelopen jaren heeft Venue Marketing bij zoveel locaties in de keuken gekeken, dat ze nu voor bijna ieder sales- en marketingprobleem een training bieden. De omstandigheden zijn de afgelopen jaren fors veranderd. De kunst is om juist deze veranderingen in je voordeel te laten werken. De grootste pijnpunten - variërend per locatie - zijn zichtbaarheid in de evenementenbranche, een duidelijke positionering, meer omzet, het bedenken van proposities, het maken van content, social selling, inzichtelijke ROI en synergie tussen sales en marketing. Tijdens een persoonlijk gesprek met iedere locatie, stemmen we het type training af op de behoeftes.

Van teambuilding naar teambonding

‘Enthousiasme is écht een gamechanger in locatieland’, vertelt Stijn zelf enthousiast. ‘Een probleem waar veel locaties mee kampen, is het creëren van synergie tussen sales en marketing. Samen vormen ze het commercieel hart van de locatie. Met de Social Selling trainingen, zoomen we bij ieder teamlid in op diens intrinsieke motivaties en interesses. Zo leert iedereen elkaar op een heel andere manier kennen. Samen zorgen we ervoor dat iedereen weer met een glimlach en nieuwe, frisse ideeën naar zijn/haar droombaan gaat.’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!