Uitjesbureau stunt opnieuw!Uitjesbureau stunt opnieuw!
Back Back Interview

Uitjesbureau stunt opnieuw!

28 september 2021

Evenals elders in de evenementenbranche, benutte ook Uitjesbureau de noodgedwongen adempauze in de voorbije maanden voor een grondige herijking van de eigen missie en visie. ‘We hebben ons in alle rust kritisch afgevraagd wat we goed doen en wat niet. Het helpt als je de tijd hebt om echt afstand te nemen. Met de conclusies creëren we voor onszelf een nieuwe toekomst, waar we inmiddels weer helemaal fris aan zijn begonnen’, aldus creatief directeur Jur Elders aan de vooravond van een ‘tweede’ leven van het bureau, dat toonaangevend is als ontwikkelaar en producent van aansprekende bedrijfsuitjes. Een reputatie die het niet alleen te danken heeft aan de originaliteit van tal van concepten!

Het Amsterdamse bureau tekende vijf jaar geleden al exclusief voor de officiële en zakelijke ‘Wie is de Mol-game’. En, primeur voor Events.nl, na ‘Wie is de Mol’ is er opnieuw een officiële licentie verkregen om het succesvolle format: ‘Hunted’ uit te rollen over alle grote steden in Nederland.

  • Jur Elders
    Jur Elders

Bedrijfsuitjes

Ondernemers herkennen het vast wel, de behoefte – en voor sommigen de noodzaak – om met enige regelmaat het eigen bestaansrecht te evalueren. ‘Want’, weet ook Elders, ‘je doet vaak dingen omdat ze nu eenmaal zo gegroeid zijn. Maar is het ook nog leuk en uitdagend? En levert het allemaal nog steeds het gewenste rendement op? Staan we er nog wel voor 100 procent achter?’ Verscholen op de thuisbasis in het creatieve en uitdagende Amsterdam-Noord werden uiteindelijk gedurfde keuzes gemaakt. ‘Misschien wel de belangrijkste uitkomst was voor mij en mijn team, dat we niet per se meer de grootste moeten willen blijven. Wel de beste. En de leukste om bij te werken.’ Het bureau tekent al vele jaren voor een variëteit aan bedrijfsuitjes. Onderdeel van de business is de exploitatie van verschillende websites waarop bedrijfsuitjes per stad worden aangeboden, zoals AmsterdamseUitjes.nl en RotterdamseUitjes.nl. Die websites werden met het oog op het nieuwe elan in de coronatijd vernieuwd. In de komende maanden worden ze per stad één voor één gelanceerd.

Inhoud

Uitjesbureau focust daarnaast nog meer op het leveren van creatief maatwerk in de vorm van inhoudelijke teamgames, workshops en events. Projecten die namens de opdrachtgevers informatie actief overdragen aan de geselecteerde doelgroepen. Concrete voorbeelden te over, maar Elders noemt graag Diergaarde Blijdorp Rotterdam. ‘De Diergaarde heeft een eigen verhaal te vertellen, maar dat kwam er in allerlei pogingen van evenementenbureaus die met zakelijke gasten op bezoek waren helaas nooit helemaal uit. Wij hebben, na winst in een pitch, een Blijdorp-Game ontwikkeld die de zakelijke deelnemers een goede blik achter de schermen gunt en waarin ook Blijdorp-medewerkers in beeld en aan het woord komen. Rode draad is de vermissing van een bekende vlogster. De verhaallijn volgt allerlei aspecten van het dagelijks leven en werk in de dierentuin. Ondertussen zijn we al bezig met een tweede Blijdorp-Escape Game met zakelijke inhoud, maar zeker ook het belangrijke element van fun.’

Hunted licentie voor Uitjesbureau

Minstens zo aansprekend is ‘Wie is de Mol’, als bedrijfsuitje dat inmiddels alweer zo’n vijf jaar operationeel is. ‘Er is een tijdje sprake geweest van wildgroei met allerlei aanbieders en varianten. Wij hebben tenslotte met AVROTROS en producent IDTV een exclusieve overeenkomst gesloten en zijn nu de enige licentiehouder. Zo houden de concepteigenaren controle over hun geesteskind. We hebben ze ervan kunnen overtuigen, dat de productie als zakelijk uitje bij ons in de beste handen is’, stelt Elders, die in aansluiting hierop een primeur in petto heeft. ‘We starten komend najaar met een pilot van Hunted als bedrijfsuitje. Hoe voelt het om 120 minuten lang te worden opgejaagd in jouw gekozen stad? Ervarend dat je bespied wordt, dat overal ogen en oren zijn? Precies zoals de hitserie op televisie. Inclusief live videobeeld op uitgereikte tablets en in levenden lijve opduikende acteurs.’ Gestart wordt in Utrecht, daarna volgen andere grote steden. ‘Het gaat om enorm arbeidsintensieve producties, want je moet elke keer van alles organiseren en regelen. Het moet immers geloofwaardig en spannend zijn en blijven. Dus de eerste 5 try-outs hebben we al achter de rug totdat het van ontsnapping tot vangst (of niet) klopt tot in ieder detail!’ 

Met de lancering van de Hunted trailer start vandaag ook de verkoop!


Door > Henny Beijer

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!