Back Back Nieuws

Travel managers willen tevreden medewerkers

30 maart 2014

Na besparen op zakenreizen is tevredenheid van de medewerkers dit jaar
de grootste uitdaging van travel managers. Dit blijkt uit onderzoek van ATP
Corporate Travel
. Al langer is een trend gaande dat bedrijven meer
verantwoordelijkheid dragen voor het welzijn van hun medewerkers. Ook volgens een survey
van Airplus onder travel managers is de verwachting dat deze trend grote
invloed heeft op travel management anno 2014.

Spanningsveld
Er is een spanningsveld tussen (op korte termijn) besparen op het
reisbudget en de tevredenheid van de zakenreizigers. Een voorbeeld: bedrijf X
moet besparen dus wordt het zakenreisbudget onder de loep genomen. Vaak
‘vallen’ dan als eerste de Business Class-tickets. Op korte termijn een enorme
besparing. Maar het kan ook tot ontevredenheid leiden bij de medewerkers die
met regelmaat aan de andere kant van de oceaan een meeting hebben. Het beleid
(géén Business Class) staat het welzijn van de reizende medewerker (heen en
weer naar Amerika en de dag daarna weer gewoon op kantoor) in de weg.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!