Back
Nieuws
TopTicketLine verkoopt recordaantal tickets
30 augustus 2007
TopTicketLine heeft
in het onlangs afgelopen boekjaar een recordaantal tickets verkocht.
In totaal werden er 2.973.810 tickets verkocht, een stijging ten
opzichte van het vorige boekjaar met 4%. Steeds meer Nederlandse
consumenten weten TopTicketLine te vinden voor live entertainment
tickets voor onder andere musicals, familieshows, concerten,
sportevenementen en beurzen.
Bijzonder is de opmars van de
verkoop van tickets via internet. Consumenten kochten vorig boekjaar
via dit kanaal 58% meer tickets. De grootste groei van de afgelopen
drie jaar. Reserveringen kunnen immers 24 uur per dag en 7 dagen per
week plaatsvinden op de website www.topticketline.nl.
Ook de
kassaverkopen bij een evenement kenden met een stijging van 81% een
sterke groei. TopTicketLine kan op verzoek van organisatoren de hele
kassa verkoop op een locatie verzorgen. Organisatoren maken in
toenemende mate gebruik van deze dienst.
Ook voor het komende
jaar wordt een groei in ticketverkoop verwacht. De tendens is dat de
vraag van consumenten naar entertainment toeneemt. Volgens het CBS is
de gemiddelde besteding aan entree voor concert & schouwburg
gegroeid van 72 in 2000 tot 97 in 2004.
in het onlangs afgelopen boekjaar een recordaantal tickets verkocht.
In totaal werden er 2.973.810 tickets verkocht, een stijging ten
opzichte van het vorige boekjaar met 4%. Steeds meer Nederlandse
consumenten weten TopTicketLine te vinden voor live entertainment
tickets voor onder andere musicals, familieshows, concerten,
sportevenementen en beurzen.
Bijzonder is de opmars van de
verkoop van tickets via internet. Consumenten kochten vorig boekjaar
via dit kanaal 58% meer tickets. De grootste groei van de afgelopen
drie jaar. Reserveringen kunnen immers 24 uur per dag en 7 dagen per
week plaatsvinden op de website www.topticketline.nl.
Ook de
kassaverkopen bij een evenement kenden met een stijging van 81% een
sterke groei. TopTicketLine kan op verzoek van organisatoren de hele
kassa verkoop op een locatie verzorgen. Organisatoren maken in
toenemende mate gebruik van deze dienst.
Ook voor het komende
jaar wordt een groei in ticketverkoop verwacht. De tendens is dat de
vraag van consumenten naar entertainment toeneemt. Volgens het CBS is
de gemiddelde besteding aan entree voor concert & schouwburg
gegroeid van 72 in 2000 tot 97 in 2004.
Goed artikel?
Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!